حمله اوکراین به پایگاه گروه روسی واگنر

اوکراین از حمله به پایگاه شبه نظامیان واگنر وابسته به روسیه خبر داد.

اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد یک پایگاه گروه شبه نظامی واگنر را که نیروهایش به جنگیدن در کنار نیرو‌های روس متهم هستند، در شرق هدف قرار داده و پلی را در نزدیکی شهر اشغال شده ملیتوپل (جنوب) منهدم کرده است.

به گفته فرماندار منطقه لوهانسک در شرق اوکراین، پایگاه شرکت نظامی خصوصی واگنر در شهر پروپاسنا در حمله‌ای دقیق منهدم شد. سرگئی گایدای در تلگرام نوشت شلیک روز یکشنبه صورت گرفت.

گروه واگنر به این مشهور است که با یوگنی پریگوژین، ثروتمند روس در ارتباط است. این سرمایه دار روس خود به عنوان یکی از افراد نزدیک به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تلقی می‌شود.

حضور جنگجویان این گروه در سال‌های اخیر در سوریه، لیبی، مالی و دیگر کشور‌های آفریقایی تأیید شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کی یف، مقامات اوکراینی همچنین اعلام کردند خرابکاران هوادار کی یف در تلاشی جدید برای اخلال ایجاد کردن در تدارکات پشتیبانی نیرو‌های روسیه، توانستند یک پل راه آهن را در نزدیکی شهر ملیتوپل (منطقه زاروپیژیا، جنوب) منفجر کنند.

ایوان فدوروف شهردار ملیتوپل در تلگرام اعلام کرد: «یک پل راه آهن کمتر در جنوب غرب ملیتوپل یعنی غیبت کامل قطار‌های نظامی از کریمه»، شبه جزیره‌ای که سال ۲۰۱۴ به خاک روسیه ضمیمه شد و برای تأمین تدارکات ارتش روسیه اساسی است.

اوکراین در هفته‌های اخیر، عمدتا در منطقه خرسون در جنوب کشور که به دست نیرو‌های روسی افتاده، پل‌های زیادی را هدف قرار داده است.

برچسب ها: جنگ اوکراین ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
خوبه . حکومت روسیه در آستانه شکست نظامی در اوکراین است .
آخرین اخبار