كميسيون پيگيری مطالبات جامعه شيعه افغانستان می‌گوید که مطالبات جامعه شيعه افغانستان، همان حقوق اولیه و مشروع هر شهروند افغانستانی است.

كميسيون پيگيری مطالبات جامعه شيعه افغانستان با انتشار اعلامیه ای خواستار توجه طالبان نسبت به حقوق شیعیان در کشور شد.

در متن این اعلامیه آمده‌است که يكسال از ورود طالبان به كابل می‌گذرد. طی یک سال گذشته مهمترین دستآورد طالبان تأمين امنیت بوده که به ناامنی ها نسبتا خاتمه داده است. در مقابل، معضل بیکاری و فقر، رشد داشته و موجب مهاجرت صدها هزار نفر از اتباع این سر زمین در داخل و خارج کشور شده است.

جامعه شيعه افغانستان گفته اند طالبان مانند هر دولت دیگری طی یکسال گذشته کامیابی هایی كسب كرده و ناکامی هایی نيز داشته است. در این میان توقع مردم افغانستان از سران طالبان اين بوده است كه به انتظارات و حقوق اقشار مختلف مردم افغانستان از تحصیل دختران و حل مشكل بیکاری توجه صورت گيرد.

کمیسیون پيگيری مطالبات جامعه شيعه افغانستان كه از حدود هفت ماه پيش براساس تصميم جمعی مردم تشيع كشور، در جلسه‌ای كه بر اساس فراخوان شورای علمای شيعه افغانستان تشكيل شده بود، ايجاد گرديد؛ در اين مدت، تلاش هايی انجام داد تا از مسير گفتگو و رويه مسالمت آميز، مطالبات جامعه شيعه افغانستان را كه به صورت يك متن مكتوب و مشخص می باشد را با مقامات طالبان در ميان بگذارد و در جهت تحقق آن كوشش نمايد.

جامعه شيعه افغانستان می‌گویند که ارکان این مطالبات، چهار موضوع اصلی حفظ رسميت مذهب جعفری، تطبيق قانون احوال شخصيه اهل تشيع افغانستان در محاكم، مشاركت جامعه شيعه در تصميم گيری های سياسی كشور و حضور متخصصين جامعه تشيع در رده های مختلف نظام اداری از جمله عضويت در کابینه می باشد.
كميسيون پيگيری مطالبات جامعه شيعه افغانستان می‌گوید با وجود تلاش های پيوسته و مراجعات مكرر، متأسفانه هنوز جواب مشخصی نگرفته است.
در این اعلامیه آمده است که مطالبات جامعه شيعه افغانستان، همان حقوق اولیه و مشروع هر شهروند افغانستان است كه از وظايف ذاتی و اصلی يك دولت مستقر، پاسخ مثبت به آن می باشد.

كميسيون پيگيری مطالبات جامعه شيعه افغانستان بار ديگر از طالبان می خواهد به حقوق هموطنان شيعه خود كه حداقل ٢٠ درصد جمعيت كشور را تشكيل می دهند، توجه نمايد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار