علیرضا اسدی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان قم گفت: ۱۰ شرکت حمل ونقل مسافر و دفتر فروش بلیت اتوبوس در قم، به دلیل افزایش بهای بلیت، صدور دستی فروش بلیت، تاخیر بیش از حد درحرکت ناوگان، واسطه گری و غیره، تعطیل و پروانه فروش بلیت آنها ابطال شد.
او افزود: از عمده تخلفات صورت گرفته که به سرعت با آن برخورد میشود صدور دستی فروش بلیت است که این امر میتواند موجب دور زدن نرخهای مصوب مندرج در سامانه الکترونیکی فروش شود.
اسدی تصریح کرد: در این مرحله از برخورد با تخلفات، پنج شرکت حمل ونقل مسافر مستقر درپایانه مرکزی قم (پایانه کوثر) به مدت یک هفته تا یک ماه تعطیل و نسبت به پلمب و درج بنر تعطیلی هر شرکت اقدام شد.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان قم افزود: در ادامه نسبت به ابطال پروانه پنج دفتر فروش بلیت اتوبوس نیز درسطح شهر قم اقدام شد.
او در ادامه به روند استعلام و احراز تخلفات شرکتها و دفاتر فروش بلیط اتوبوس اشاره کرد و گفت: پس از رویت تخلفات استعلامی که غالبا توسط کاربران و نظار حوزه معاونت حمل ونقل صورت میگیرد، نسبت به بررسی و تشکیل کمیسیون ویژه در محل شرکت و دفتر فروش بلیت اقدام میشود.
اسدی افزود: پس از ارائه موارد تخلف و استماع ادله مدیران شرکتها و مسئولان دفاتر فروش بلیت درصورت احراز تخلف، نسبت به صدور حکم در محل اقدام میشود.
او با یادآوری این مهم که نوع احکام صادره متناسب با تخلفات است ،عنوان کرد: در صورت تکرار تخلفی (بیش از سه بار) توسط شرکتهای حمل و نقل جادهای کالا و مسافر، متناسب با نوع تخلف، حکم به تعطیلی شرکت به مدت یکسال داده خواهد شد.
اسدی تصریح کرد: با توجه به مطالعات صورت گرفته درصورت استفاده کاربران از سامانههای الکترونیکی ارائه خدمات سف، تخلفات دربخش حمل و نقل جادهای به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.
معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان قم در پایان گفت: کاربران در صورت مشاهده هرنوع تخلف درحوزه حمل ونقل جادهای (اعم از کالا و مسافر) میتوانند جهت اطلاع با سامانه تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها تماس بگیرند.