رئیس پلیس فتا کرمان از شناسایی عامل کلاهبرداری ۱۲ میلیارد ریالی از یک زوج کرمانی در فضای مجازی خبر داد.

 سرهنگ محمد رضا رضایی گفت: یک زوج کرمانی با مراجعه و اعلام به پلیس فتا از کلاهبرداری سایبری در فضای مجازی توسط یک وکیل مهاجرتی خبر داد که پرونده بلافاصله در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او افزود: در تحقیقات به‌عمل‌آمده مشخص شد شاکیان که قصد خروج از کشور را داشته اند با فردی در فضای مجازی که خود را وکیل مهاجرتی معرفی کرده بود آشنا و با وعده فراهم کردن اقدامات سفر و پس از آن کسب و کار و خرید منزل در کشور مقصد، مبلغ ۱۲ میلیارد ریال را طی چند مرحله به حساب وی واریز می‌کنند و پس از آن شخص وکیل ارتباط با موکلین خود را قطع می‌کند.

سرهنگ رضایی گفت: از آنجا که دامنه جرم این متهم وسیع ارزیابی شد با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی متهم در یک از استان‌های مرکزی شناسایی، پرونده تکمیل و به دستگاه قضایی معرفی شد.

رئیس پلیس فتا استان با توجه به پیچیدگی‌ها و محدودیت‌های برخی کشور‌ها از لحاظ پذیرش مهاجرگفت: گرفتن اقامت کشور‌های دیگر و زندگی یا تحصیل در یک محیط جدید با قوانین و شرایط متفاوت، کار آسانی نیست وافرادی که قصد دارند مهاجرت قانونی داشته باشند و بدون ایجاد مشکل از کشور خود خارج شوند، باید از طریق رسمی پیگیر امور مهاجرت خود بوده و فریب تبلیغات فضای مجازی را نخورند.

برچسب ها: مهاجرت ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار