استاندار گیلان گفت: ساماندهی پسماند، تکلیف قانونی، وجدانی و اخلاقی برای یکایک مسئولان متولی در استان است.

اسدالله عباسی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند گیلان بر ضرورت فرهنگ‌سازی و آموزش تفکیک زباله از مبدأ با بهره‌مندی از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها) تأکید کرد و گفت: عملکرد مدیریت پسماند به مردم گزارش داده شود.

او با بیان اینکه ساماندهی پسماند، تکلیف قانونی، وجدانی و اخلاقی یکایک متولیان است، افزود: بخش ارزیابی و نظارت عملکرد مسئولان در زمینه مدیریت پسماند برای اطلاع‌رسانی اقدامات و میزان پیشرفت‌ها به مردم فعال شود.

استاندار گیلان به عزم جدی دولت سیزدهم برای حل مشکل تهدید و ابرچالش پسماند در این استان اشاره و تصریح کرد: شهرداری رشت در پهنه سراوان و شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها در شهرستان‌ها بصورت شبانه روزی و جهادی تکالیف مربوط به مدیریت پسماند را سرعت بخشند.

به گفته آقای عباسی، ۷۰ درصد از زباله‌های تولیدی در گیلان مربوط به بخش غیرخانگی است که ضرورت دارد همه مسئولان ضمن اجرای صحیح این طرح، در اهمیت تفکیک زباله از مبدأ الگو باشند.

جلسه کارگروه مدیریت پسماند گیلان

او همچنین بر کاهش تولید زباله با اجرای ایده‌های نوین در مبدأ و نیز پاکسازی و فرهنگسازی در زمینه سواحل و رودخانه‌های بدون زباله در گیلان با نظارت و مدیریت فرمانداران و دیگر متولیان امر تأکید کرد و گفت: از اعتبارات پژوهشی در اختیار دستگاه‌ها برای اجرای بهینه بهترین شیوه مدیریت پسماند استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.