ثبت نام بیش از ۲۰ هزار زنجانی برای زیارت اربعین

مدیرکل حج و زیارت استان زنجان گفت: تاکنون ۲۰ هزار نفر در زنجان برای شرکت در پیاده روی اربعین ثبت نام کرده اند.

أحدی گفت: تعداد ثبت نام کنندگان برای زیارت اربعین کربلای معلی از استان زنجان، تاکنون به ۲۰ هزار نفر رسیده است. 

او افزود: سامانه سماح برای ثبت نام متقاضیان اعزام به زیارت اربعین باز است و علاقه مندان می‌توانند ثبت نام برای زیارت اربعین را از طریق این سامانه قطعی کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان زنجان ادامه داد: متقاضیان برای بهره مندی از خدمات بیمه و درمان هنگام ثبت نام با پرداخت مبلغ ۱۸هزار تومان در این سامانه از این خدمات بهره‌مند شوند.

او گفت: بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین لازمه اعزام به زیارت اربعین در کربلای معلی ثبت نام در سامانه سماح است.

 احدی ادامه داد: مهمترین شرط برای ثبت نام در این سامانه داشتن گذرنامه معتبر ۶ ماه تاریخ اعتبار از زمان ورود به کشور عراق و تزریق واکسن کروناست.

مدیرکل حج و زیارت استان زنجان گفت: این سفر زیارتی و معنوی برای برخی از افرادی که دارای بیماری‌های خاص هستند ممنوعیت دارد که جزئیات آن در سامانه samah.haj.ir ثبت شده است.

او افزود: فرآیند ثبت نام از طریق وب سرویس به صورت دقیق از اطلاعات ثبت شده در وزارت بهداشت استعلام می‌شود و هر آنچه در دیتای آن‌ها ثبت شده باشد به صورت آنلاین به سامانه سماح اعلام می‌شود.

أحدی ادامه داد: سازمان حج و زیارت هیچ نقشی در واکسن بجز استعلام آن ندارد.

مدیرکل حج و زیارت استان زنجان گفت: بخاطر محدودیت کرونایی سال‌های گذشته و با توجه به علاقه و استقبال گسترده مردم در پایتخت شور و شعور حسینی پیش بینی می‌شود در هفته‌های آینده و با قرار گرفتن در آستانه اعزام، آمار متقاضیان روند صعودی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.