رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: از ابتدای سال تاکنون، ۱۶ پرونده که حکم قطعی قصاص را داشتند از طریق پویش‌های مناسبتی به صلح وسازش ختم شدند.

حجت الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشستی که صبح امروز با حضور حجت الاسلام پناهیان، به مناسبت پویش «به حرمت حسین (ع) می‌بخشم» در دادگستری کل استان کرمان برگزار شد، گفت: یکی از مهم‌ترین سیاست‌هایی که امروزه قوه قضاییه دنبال و اجرا می‌کند، بحث ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه است که سال ها است در دستور کار قوه قضاییه قرار دارد.

او افزود: تاسیس شورا‌های حل اختلاف و میانجیگری و ... به منظور اجرای فرهنگ صلح و سازش سیاست گذاری شده اند و علاوه بر این موسسات در مناسبت‌هایی که در طول سال پیش می‌آید، پویش‌های مردمی راه اندازی می‌شود تا این فرهنگ در جامعه تقویت و بیشتر نهادینه شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در خصوص راه اندازی «پویش به حرمت علی (ع) می‌بخشم»  در ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: این پویش برکات فراوانی داشت و در ماه محرم و صفر، پویش دیگری با نام «به حرمت حسین (ع) می‌بخشم» را ه اندازی کرده ایم که مورد استقبال چشمگیری واقع شده است.

به گفته او هدف از راه اندازی این پویش‌ها به مناسبت ایام مختلف  این است که مردم به این سمت هدایت و تشویق شوند تا اختلافات خود را حل و فصل کنند و حتی قتل‌های انجام شده منتهی به سازش شوند.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: طی ۴ ماهه ابتدای امسال، حدود ۲۱ هزار پرونده در دادگستری‌های استان کرمان ختم به صلح وسازش شده که این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال، حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است  که از میانگین کشوری بیشتر است.

او بیان داشت: در بحث اجرای احکام قصاص از ابتدای سال تاکنون، ۱۶ پرونده که حکم قطعی قصاص را داشته و آماده اجرای حکم بودند با تلاش شورا‌های اختلاف و معتمدان با همین پویش‌های مناسبتی ختم به صلح و سازش شدند. 

همچنین حجت الاسلام پناهیان در این جلسه در خصوص «پویش به حرمت حسین (ع) می بخشم» گفت: امام حسین (ع) در روز عاشورا حر را  بخشیدند؛ بنابراین  ما باید با الگو قرار دادن امام حسین (ع) از ایشان درس ایثار و وفاداری یاد بگیریم و این درس ها را سرلوحه قرار دهیم و به آن ها عمل کنیم 

او از مردم خواست: به تاسی از اهل بیت (ع)  اختلافات در جامعه را با همین فرهنگ، منتهی به صلح و سازش کنند تا مشکلات حل شوند و همه پرونده‌ها به سمت حکم و رسیدگی در محاکم قضایی پیش نرود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.