سند تحول دانشگاه آزاد اسلامی در نشست هیئت امنای این دانشگاه بررسی شد .

جهان بین  معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست هیئت امنای این دانشگاه در قزوین گفت: سند تحول، مصوب ابان سال ۱۴۰۰، برنامه‌ای پنج ساله در سه محور کارآمدی و سرآمدی و ایجاد فضای انقلابی‌ست که در بودجه‌بندی جدید باید دیده شود.

جهان بین در تشریح سیاست‌های مالی این دانشگاه گفت: افزایش حقوق اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه در دو سال گذشته، دو برابر و نرخ افزایش درآمد دانشگاه ۴۰ درصد بوده از این رو سیاست‌های انقباضی و انضباط مالی اجرا می‌شود.

وی در تشریح ابعاد سند تحول دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به آمار سه برابری بیکاری در بین تحصیلکرده‌ها نسبت به سایر گروه‌ها گفت: طرح پویش اشتغال با هدف ورود دانشجویان به بازار کار از زمان تحصیل، آغاز شده که در حال حاضر این طرح به صورت دو روز در هفته اجرا می‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی حرکت از مقاله‌محوری به تقاضامحوری را تحول بعدی دانست و گفت: تلاش بر این است که پایان‌نامه‌ها به سمت بررسی و ارائه راه‌حل برای مسایل کشور سوق یابند.

جهان‌بین افزود: گام سوم حرکت به سمت واحد‌های دانش‌بنیان و تبدیل مدل جزیره‌ای به مدل شبکه‌ای است؛ سپس رسیدن به رشد کیفی در کنار رشد کمی است.

به گفته‌ی وی گام نهایی گذر از مدیریت ناکارآمد فرهنگی به سمت کارآمدی از طریق خود استادان و دانشجویان است.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به کسری بودجه ۳۱ میلیارد تومانی این دانشگاه گفت: انحراف بودجه در کشور ۱۲ درصد، اما در دانشگاه آزاد اسلامی تنها یک درصد بوده و قرار است ۲۷ میلیارد تومان از این مبلغ از طریق آموزش‌های کوتاه‌مدت تامین شود.

جهان‌بین همچنین پیشنهاد کرد دانشگاه آزاد اسلامی به عضویت شورای اقتصادی استان درآمده و درآمدزایی و ایجاد ثروت از راه دانش را در دستور کار قرار دهد.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی هم گفت: رشته‌هایی که کارایی چندانی در کشور ندارند باید ساماندهی شده و توسط رشته‌هایی در مرز دانش و فناوری روز جایگزین شوند.

صالحی افزود: امسال، به نام سال جهانی علوم پایه نامگذاری شده و به همین مناسبت، مقطع دکترای پیوسته علوم پایه در دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین هم با اشاره به افزایش ۶ درصدی تعداد دانشجویان این واحد در دو سال گذشته گفت: مجوز پلاک ملی برای خودروی دوچرخ تولیدی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، صادر شده است.

زینالی همچنین از کسب دو مقام برتر ربات صنعتی در مسابقات آلمان و ژاپن خبر داد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین هم گفت: تحول باید در همه ابعاد صورت گیرد و عقلانیت در متن کار‌ها لحاظ شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدینی ابراز امیدواری کرد با استقرار تیم مدیریتی جدید تحول واقعی در دانشگاه آزاد صورت گیرد.

مردانی نماینده رؤسای دانشگاه آزاد هم در این نشست با اشاره به استقبال محدود دانشجویان از رشته‌های علوم انسانی گفت: ظرفیت استان در رشته‌های صنعتی بالاست و ضروری است در این زمینه به صورت پژوهش‌محور اقدام شود.

دانشگاه آزاد اسلامی یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجو در کشور دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.