واگذاری زمین های شهرک های صنعتی در اصفهان به صورت الکترونیکی

معاون برنامه ریزی شرکت شهرک های صنعتی اصفهان گفت: زمین‌های شهرک‌های صنعتی استان اصفهان از ابتدای امسال به طور کاملا الکترونیکی به متقاضیان و بهره برداران واگذار می‌شود.

علیرضا وحدت پور گفت:با توجه به تأکید دستگاه‌های نظارتی و تمهیدات اندیشیده شده، اصفهان به‌عنوان اولین استان امسال واگذاری زمین صنعتی را به‌صورت الکترونیکی آغاز کرد.

او ادامه داد: زیرساخت‌های فناورانه بسیاری برای این کار نیاز است تا بتوانیم این امکان را فراهم کنیم و سامانه‌های جی‌آی‌اس و نقشه‌های مرتبط با آن بر روی وب قرارگرفته و بر اساس سایت جی‌ای اس http://isipo.ir، متقاضیان در هر نقطه از ایران و کشور‌های دنیا می‌توانند زمین قابل‌واگذاری را مشاهده و انتخاب کنند و تا مرحله آخر که انعقاد قرارداد است را به‌صورت الکترونیکی انجام دهند.

معاون برنامه‌ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان اظهار داشت: واگذاری الکترونیکی زمین‌های صنعتی موجب افزایش سرعت، دقت و شفافیت در شرکت شهرک‌های صنعتی استان شده و هرگونه شبهه‌ای را در رابطه با نحوه واگذاری زمین‌های صنعتی به صفر رسانده است.

او اضافه کرد: سیاست قطعی شرکت شهرک‌های صنعتی به صفر رساندن خدمات حضوری است و با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی که از سال‌های گذشته شروع‌شده و به‌طورجدی آن را دنبال می‌کنیم، زیرساخت ارائه ۱۲ خدمت را آماده‌شده و به‌صورت الکترونیکی به متقاضیان ارائه می‌شود.

وحدت پور خاطرنشان کرد: ضرورت این امر به دلیل این است که بیشتر متقاضیان طرف قرارداد با شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در پهنای استان گسترده این استان مستقر هستند و با مسافت‌های زیاد و عبور از جاده‌های بسیار باید برای دریافت یک نامه انشعابات یا درخواست سند و یا جواز به شرکت شهرک‌های صنعتی استان مراجعه کنند.

او بیان کرد: درحالی‌که با زیرساخت‌هایی که در این شرکت ایجادشده تنها با ارسال یک نامه از طرف متقاضی در سامانه الکترونیک (کارتابل الکترونیک) یک‌روزه تا درنهایت ۴۸ ساعته پاسخ متقاضی داده می‌شود و از رفت‌وآمد غیرضروری که در برخی مواقع به‌جز هزینه‌های زیاد، خطرات جانی و مالی برای متقاضیان ایجاد می‌کند جلوگیری می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان افزود: روزانه بالغ‌بر ۲۰۰ تا ۳۰۰ درخواست به‌صورت الکترونیک پاسخ داده می‌شود و این روند به‌طور دائم رو به گسترش است.

او با اشاره به پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان اظهار داشت: این شرکت به‌عنوان یک دستگاه اجرایی است که در صورت انجام کار‌های خود به‌طور علمی و مطالعه شده، بهره‌وری بالاتری را در نتایج طرح‌ها به دنبال خواهد داشت و شورای پژوهشی عناوین پژوهشی را از بخش‌های مختلف دریافت می‌کند و پس از مطالعه، نتایج آن‌ها را به‌صورت کاربردی در بدنه اجرایی شرکت و شهرک‌های صنعتی مورداستفاده قرار می‌دهیم.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و سهم آن در صنعت کشور ۱۱ درصد، سرمایه‌گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی ۸ درصد و رُتبه آن در طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و تعداد معادن کشور، اول و ازنظر ذخایر معدنی دوم است.

این استان با حدود ۹ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در ۷۶ شهرک و ناحیه صنعتی استان اصفهان، ۱۳ درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار