مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد از تجهیز ۹۶ درصد نانوایی‌های فعال در استان به دستگاه کارتخوان هوشمند خبر داد.

ابوالحسن صداقت کیش گفت: با همکاری بانک سپه، اطلاعات نانوایی‌های فعال در کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری و در شبکه الکترونیکی شاپرک ثبت شد و تاکنون ۹۶ درصد این اصناف به دستگاه کارتخوان هوشمند تجهیز شده اند.

او تعداد نانوایی‌های استان را ۶۲۶ واحد اعلام کرد و افزود: ۴۳ واحد فانتزی پز هستند که براساس تصمیم گیری‌های انجام شده، تا به الان نیازی به استفاده از دستگاه کارتخوان هوشمند ندارند.

صداقت کیش با بیان اینکه حدود ۶۱۰ دستگاه به نانوایی‌ها تحویل داده شده و ۵۶۰ واحد به این دستگاه تجهیز شده اند، ادامه داد: ۲۰ دستگاه به دلیل وجود برخی مشکلات از جمله؛ عدم انحصار وراثت، واگذاری واحد نانوایی به فردی دیگر و سایر نواقص تا به امروز فعال نشده اند.

این مقام مسئول می‌گوید: نانوایی‌ها موظف به استفاده از این دستگاه‌ها شده اند و باید به منظور جلوگیری از بروز مشکل در اختصاص سهمیه آرد، از دریافت پول نقد خودداری کنند تا این کار میان اصناف و مصرف کنندگان نهادینه شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد کاهش تخلف‌ها در نانوایی‌ها را از دیگر مزایای استفاده از کارتخوان هوشمند برشمرد و اضافه کرد: اگرچه امکان خرید و فروش نان تا اطلاع بعدی به صورت نقدی وجود دارد، ولی شهروندان به منظور همکاری از جلوگیری از تخلف‌ها و همچنین متضرر شدن نانوایی ها، کارت بانکی همراه داشته باشند، زیرا میزان مصرف و سهمیه آرد هر نانوایی براساس تراکنش‌های ثبت شده در دستگاه‌های کارتخوان اختصاص می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.