رئیس پلیس فتا استان خوزستان از شناسایی و دستگیری فردی که اقدام به تهدید و سپس انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی کرده بود خبر داد.

سرهنگ کارآگاه علی حسینی گفت: در پی وصول مرجوعه قضایی به پلیس فتا مبنی بر تهدید توسط فرد ناشناس و انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی، پرونده اولیه تشکیل و با ثبت اظهارات شاکیه موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او می گوید: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس متهمه شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

این مقام انتظامی گفت: در بازجویی‌های اولیه مشخص گردید؛ متهم بعلت آنکه شاکیه منشی شوهر وی در یک شرکت خصوصی است دچار سوءتفاهم بین همسر خود وشاکیه شده و اقدام به تهدید و سپس انتشار تصاویر شاکیه نموده است وهدف و انگیزه خود را نیز انتقام از وی عنوان کرده که در نهایت پرونده به همراه متهمه جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال گردید.

سرهنگ حسینی میگوید: شهروندان برای هر موضوع و شکایت از راه قانونی وارد شوند و همچنین کاربران شبکه‌های اجتماعی و بخصوص بانوان نسبت به نگهداری تصاویر و فیلم‌های شخصی و خانوادگی دقت بیشتری داشته باشند و این تصاویر و فیلم‌ها را در شبکه‌های مجازی برای دیگران حتی اعضای خانواده و بستگان ارسال نکنند، زیرا ممکن است به دلایل متعدد مانند سهل انگاری از دست رفته و مورد سوءاستفاده واقع شود.

 سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار