در حالی که مصرف کنندگان به طور فزاینده‌ای خواستار تنقلات هستند، ادعا‌های تولید کنندگان میان وعده سالم به طور تصاعدی افزایش می‌یابد

 

هاربیندر مان، معاون بازاریابی و نظارت تجاری، هیئت بادام کالیفرنیا گفت: در بسیاری از بازار‌های اروپایی، نگرانی‌های اصلی مصرف‌کنندگان در خصوص سلامت محصولات منجر به افزایش ارائه برای تنقلات سالم و پایدار شده است که به تنقلات گیاهی اجازه می‌دهد تا خود را به یک جریان اصلی تبدیل کنند.

در واقع، طبق آخرین گزارش محصول جدید جهانی، درخواست‌های مصرف کنندگان نسبت به سال گذشته از٪ ۶.۷ به ٪۱۱ رسیده است.

جانین زیپل، مدیر بازاریابی استراتژیک نانوایی، اسنک و قنادی برای اروپا، خاورمیانه و آفریقا (EMEA) در Ingredion گفت: این منطقه بزرگترین بازار اسنک در سطح جهان است و پیش‌بینی می‌شود که رشد سالانه بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۶ حدود ۵ درصد باشد.

بنابراین، ۵۷ درصد از مصرف‌کنندگان در حال حاضر وعده‌های غذایی سنتی را کنار می‌گذارند و به جای آن، در طول روز میان وعده‌ها را انتخاب می‌کنند.

دکتر Antony J.I.X، معاون نوآوری در مواد اولیه غذای اولام (ofi) گفت: در حالی که مصرف‌کنندگان به دنبال لذت، ماجراجویی، طعم و همچنین به دنبال تنقلاتی هستند که از سلامت و سبک زندگی فعال آن‌ها حمایت کند.

از آن جایی که مصرف‌کنندگان به دنبال مواد طبیعی‌تر و سالم‌تر در میان وعده‌های خود هستند، تولیدکنندگان راه‌های جدیدی برای جایگزینی مواد سنتی با جایگزین‌های با کیفیت، بدون حذف طعم خوشمزه، بافت یا تغذیه هستند. به عنوان مثال یکی از راه‌ها افزودن طعم جلبک دریایی به میان وعده‌ها و اسنک ها است.

ناگل توضیح می‌دهد که تولیدکنندگان باید از قبل به دنبال بهینه‌سازی کیفیت غذایی محصولات خود باشند.

چالش نهایی فرمولاسیون برای تولیدکنندگان این است که برای حمایت از اهمیت روزافزون حمایت از یک سبک زندگی سالم، میان وعده‌های سالم و در عین حال خوشمزه تولید کنند. با این حال، هرگز مهمتر از این نبوده است که یک تعادل سالم و لذت بخش را بدون به خطر انداختن طعم و بافت ایجاد کنند.

پیام‌های بهداشتی روی بسته به طور کلی اکنون یک اولویت کلیدی برای تولید کنندگان است.

ناگل معتقد است یک دغدغه مهم، کاهش محتوای نمک و چربی در عین حفظ طعم عالی است.

یک سوم از مصرف‌کنندگان موافق هستند که ترکیب‌های طعم جالب یا عجیب و غریب بر تصمیم‌گیری‌های خرید آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

به عنوان مثال، فلفل قرمز و شکلات با هم ترکیب می‌شوند تا خوراکی شیرین و تند درست کنند. سال گذشته، "ماشاپ طعم" به عنوان اولین ده گرایش طعم برتر Innova Market Insights برای سال ۲۰۲۱ ظاهر شد.

به گفته این محقق بازار، نوآوری طعم ترکیبی به طور فزاینده‌ای برای ارائه تجربیات حسی جدید استفاده می‌شود؛ زیرا مصرف کنندگان به تدریج برای تست‌های جدید ماجراجوتر می‌شوند.

منبع: سایت فود اینگریدینت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.