فضای سبز شهر بیرجند به دلیل خشکسالی و آبیاری نشدن صحیح، رو به خشکی می‌رود و باید برای رفع این مشکل چاره‌ای اندیشیده شود.

بیرجند از قدیم به عنوان شهر کاج‌های سر به فلک کشیده معروف بوده است.

یکی از مزایای کاج‌ها این است که در تمام فصول سال سبز هستند و به زیبایی شهر کمک می‌کنند.

اما چند وقتی است نه تنها کاج‌ها بلکه سایر درختان و گیاهان موجود، از بی آبی و خشکی رنج می‌برند.

فضای سبز، سرمایه ای در بیرجند

یکی از شهروندان بیرجندی گفت: در محله‌ای که ما زندگی می‌کنیم، تعداد زیادی از نهال‌های موجود به دلیل آبیاری نشدن خشک شده اند.

او افزود: در چندین نقطه از شهر نیز شاهد این هستیم که آفت به جان درختان افتاده است و کم کم جان درخت گرفته می‌شود.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از شهروندان بیرجندی در خصوص اهمیت فضای سبز گفت: بسیاری از افراد صبح خود را با ورزش در پارک‌ها آغاز می‌کنند و دلیل انتخاب پارک برای این کار، استفاده از مناظرو سرسبزی‌های موجود است.

او بیان کرد: این درختان را باید جزو سرمایه‌های شهرمان بدانیم و شهرداری نیز باید به عنوان متولی آبیاری درختان در این امر کوشا باشد تا شاهد نابودی درختان نباشیم.

شهرداری به دنبال اجرای سیستم های نوین آبیاری است

محمدزاده سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند گفت: گرمای شدید و خشکسالی‌ها سبب افت سطح چاه‌های آبیاری درختان شده است.

او افزود: با این وجود آبیاری نوین در دستور کار قرار دارد و ۴۰ کیلومتر خط انتقال و توزیع در فضای سبز اجرا شده که سبب کاهش زمان آبیاری شده است.

محمدزاده با اشاره به اینکه این طرح‌ها در بلوار پیامبر اعظم (ص)، بهشتی، توحید، غفاری و رجایی بیرجند اجرا شده است اظهار کرد: تا پایان سال نیز قرار است ۱۰ کیلومتر دیگر آبیاری نوین در سطح فضای سبز بیرجند اجرا شود.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند گفت: دلیل اجرا نشدن این سیستم‌ها در برخی از نقاط، دور بودن این مناطق از منابع تأمین آب است، اما آبیاری این سطح از فضای سبز نیز در دستور کار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
چه جواب قانع کننده ای!!!!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار