استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم حمایت وزارت بهداشت در زمینه توسعه گردشگری سلامت استان، گفت : بسیاری گردشگران سلامت کشور عراق از کرمانشاه وارد کشور می‌شوند و انتظار داریم به جای رفتن به استان‌های مرکزی کشور، در همین استان هم خدمات بگیرند.

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه گفت : متاسفانه تعداد بسیاری از گردشگران سلامت از عراق وارد استان می‌شوند، اما از اینجا راهی تهران و شیراز و اصفهان می‌شوند.

وی تاکید کرد: اگر وزارت بهداشت، کرمانشاه را حمایت کند گردشگران سلامت می‌توانند در همین استان خدمات دریافت کنند و این امر موجب رونق گردشگری سلامت استان خواهد شد و این درخواست را داریم که کرمانشاه در این زمینه ویژه دیده شود.

امیری مقدم تجهیز برخی مراکز درمانی دیگر و تامین نیروی متخصص برای واحد‌های درمانی استان را از جمله دیگر خواسته‌های مهم استان از وزیر بهداشت عنوان کرد.

استاندار کرمانشاه بر لزوم حمایت وزارت بهداشت از کارخانجات داروسازی استان هم تاکید کرد و افزود: کارخانه‌ای مانند "باختر بیوشیمی" که می‌تواند در شرایط تحریم کمک حال کشور در تولید دارو باشد به چه دلیل باید تعطیل شود و کارش سال‌ها معطل بماند و از وزیر بهداشت در این زمینه انتظار حمایت ویژه داریم.

وی با بیان اینکه بسیاری پزشکان به سمت تخصص‌های لوکس و پردرآمد می‌روند، ادامه این روند را نگران کننده دانست و افزود: اگر در این زمینه چاره اندیشی نشود در سال‌های آتی در زمینه بسیاری جراحی‌های مهم دچار مشکل خواهیم شد.

امیری مقدم بر ارتقا تجهیزات و امکانات حوزه بهداشت و درمان استان تاکید کرد و افزود: کرمانشاه در حالی به بسیاری استان‌های همجوار خدمات رسانی می‌کند که امروز در بسیاری شاخص‌ها در رتبه‌های پایین قرار دارد و نیاز است توجه بیشتری به آن صورت گیرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.