عزیزی:

اراده دولت و مجلس بر توسعه روابط اقتصادی به دنیا است

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس اراده قوی برای توسعه روابط اقتصادی با دنیا به ویژه با آفریقا دارند.

ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در دیدار هیئت تجاری موریس با مسئولان و فعالان اقتصادی فارس گفت: دولت و مجلس اراده قوی برای توسعه روابط اقتصادی با دنیا به ویژه با آفریقا دارند.

او گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس و کمیته دیپلماسی اقتصادی کمیسیون امنیت ملی نیز گام‌های خوبی در راستای گسترش این همکاری‌ها برداشته‌اند.

عزیزی گفت: با توسعه روابط دیپلماتیک و تقویت هیات‌های تجاری می‌توانیم گام‌های موثری در جهت این اهدف بزرگ بداریم.

او گفت: همچنین می‌توان با تاسیس دفاتر نمایندگی و توسعه ارتباطات بین بانکی و رفع موانع قراردادی گامی موثر در این جهت برداشت.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که اراده جدی هیات تجاری و اقتصادی کشور موریس و اتاق بازرگانی فارس و فعالان اقتصادی این استان و همچنین حمایتی که دولت و مجلس از چنین اقداماتی دارند زمینه ساز گسترش روابط تجاری و اقتصادی استان فارس با اینکشور شود.

عزیزی گفت: امیدواریم با دیپلماسی تجاری کارآمد، رفع مشکلات زیرساخت‌های موجود، تقویت ارتباطات بین بانکی، شناخت بیشتر بازار‌های مشترک، تاسیس دفاتر نمایندگی و رفع نظام پیچیده اداری و تقویت فراینده‌های تسهیل کننده به سمت اقدامات موثر حرکت کنیم.

او گفت: امیدوارم با اقدام خوب اتاق بازرگانی فارس در فراهم کردن شرایط حضور هیات تجاری موریس در شیرازشاهد گسترش روابط تجاری و اقتصادی طرفین باشیم.

عزیزی گفت: البته در مسیر گسترس روابط تجاری مشکلات و موانعی وجود دارد که از جمله می‌توان به فرایند‌های اداری پیچیده و بروکراسی اداری و همچنین دیپلماسی ضعیف تجاری اشاره کرد که امیدواریم حضور هیات‎های تجاری مشترک بتواند علاوه بر کمک به شناخت ظرفیت ها، دررفع موانع و مشکلات نیز تاثیرگذار باشد.

جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس نیز، در خصوص ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان فارس، گفت: این استان در زمینه کشاورزی، گردشگری و پزشکی دارای ظرفیت‌های بسیاری است که می‌توان با تکیه بر آن‌ها روابط خود با دیگر کشور‌ها را توسعه دهیم.

او گفت: فارس با تولید سالانه ۱۴ میلیون تن محصولات کشاورزی نقش مهمی در تامین نیاز‌های کشور و صادرات این محصولات به دیگر کشور‌ها دارد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس گفت: همچنین با توجه به وجود آثار تاریخی و فرهنگی همچون تخت جمشید، پاسارگاد، حافظیه، سعدیه و آثار تاریخی مربوط به دوران زندیه در فارس و شیراز، این استان را می‌توان مهد تمدن ایران زمین دانست.

رازقی گفت: به لحاظ علمی نیز وجود دو دانشگاه بسیار معتبر و قدیمی دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این استان را می‌توان مهد علم و دانش کشور نیزمعرفی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار