مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: هشت بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان آبیک تخریب و به وضع سابق بازگشت.

مهدی رحمان دوست مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: تخریب و قلع و قمع ۸ بنا‌ی غیرمجاز در اراضی کشاورزی آبیک در راستای اجرای تبصره ۲ قانون حفظ اراضی زراعی و باغی و اجرای احکام قضایی انجام شد.

وی اظهار داشت: پنج مورد از قلع و قمع‌های اشاره شده به موجب اجرای قانون یاد شده که تصریح می‌کند در صورت برخورد یگان حفاظت اراضی با ساخت بنا‌های غیرمجاز در حین احداث و تخلف امکان تخریب و قلع و قمع وجود دارد، انجام شده و سه مورد نیز مربوط به اجرای احکام قطعیت یافته قضایی بوده است.

این مسئول با بیان اینکه بنا‌های غیرمجاز تخریب شده مربوط به اراضی کشاورزی روستا‌های خوزنان و ابراهیم آباد شهرستان آبیک بودند، افزود: در اجرای احکام و قلع و قمع این بنا‌ها نمایندگانی از دستگاه قضا، نیروی انتظامی و سازمان جهاد کشاورزی حضور داشتند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: بنا‌های تخریب شده شامل دیوارکشی، فنس کشی و اتاقک بودند.

این مسئول با بیان اینکه تغییر کاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی خط قرمز ماست و با آن با قاطیعت برخورد می‌شود، در ادامه خاطرنشان کرد: صیانت از اراضی کشاورزی یک وظیفه همگانی است و غفلت از این موضوع امنیت غذایی جامعه را دچار خدشه کرده و نسل‌های آتی را با مشکل روبرو خواهد کرد.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار