مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: برای اولین بار در کشور در شهرستان شهرضا طرح مدیریت تلفیقی کرم گلوگاه انار در قالب پایلوتی عمومی در باغات انار شهرضا اجرا شد.

امیر صفرپور مدیر با بیان اینکه شهرضا اولین تولیدکننده محصول انار در استان اصفهان است، گفت: امسال در ادامه روند اجرای طرح ipm باغات انار، برای اولین بار در کشور در شهرستان شهرضا طرح مدیریت تلفیقی کرم گلوگاه انار در قالب پایلوتی عمومی در سطح ۲۶ هکتار از باغات انار شهرضا به مرحله اجرا درآمده که با توجه به بازدید‌های انجام شده وضعیت خسارت آفت در باغات مذکور نسبت به سایر باغات و سال گذشته شرایط بهتری دارد.

او عنوان کرد: طرح‌های زیادی در خصوص بررسی کارایی روش‌های کنترل آفت کرم گلوگاه انار از ۵ سال پیش در شهرضا آزمایش شد که در نهایت روش پوشش‌گذاری تاج میوه انار با ماده پاینار بهترین کارایی را داشت که امسال به صورت پایلوت عمومی در سطح ۲۶ هکتار از باغات انار شهرضا به مرحله اجرا در آمد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا بیان کرد: بخشی از دستورالعمل مدون شهرستان درخصوص مدیریت کرم گلوگاه انار شامل، طرح جمع‌آوری میوه‌های آلوده، مسدود کردن تاج میوه‌های درجه یک با ماده پاینار، آبیاری و تغذیه صحیح و مدیریت علف‌های هرز است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار