وزیر دفاع روسیه طرح برخی کشور‌های اروپایی برای جلوگیری از ورود شهروندان روسیه به اتحادیه اروپا را مشابه سیاست نازی‌ها دانست.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، ایده ممنوعیت ورود شهروندان روسیه به کشور‌های اتحادیه اروپا را با «سیاست نازی ها» مقایسه کرد.

شویگو با تاکید بر اصول بنیادین جامعه بین‌الملل و قوانین حقوقی گفت: امروز شاهد جلوه آشکار دیگری از سیاست نازی‌ها هستیم، زمانی که ایده روس‌هراسی از سطوح بالای اروپایی برای ممنوعیت ورود همه شهروندان روسیه به کشور‌های اتحادیه اروپا به طور فعال ترویج می‌شود. یافته‌های سیاسی دادگاه نورنبرگ به‌طور فزاینده‌ای توسط کشورها، به‌ویژه کشور‌های بالتیک، نادیده گرفته شده و مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

پیش از آن، لتونی، فنلاند و استونی اعلام کردند که از ورود اتباع روسیه به کشورشان جلوگیری می‌کنند و از دیگر کشور‌های اتحادیه اروپا خواسته‌اند که از آن پیروی کنند.

پیش از این نیز لهستان با اجرای طرحی خواستار لغو روادید شهروندان روسی در سراسر اتحادیه اروپا شد. این اقدام با هدف جلوگیری از مقاومت اعضای کلیدی اتحادیه اروپا در برابر ممنوعیت روادید عمومی برای همه روس‌ها انجام شد. گفته می‌شود پیشنهادات غیر رسمی دیگری هم در سایر کشور‌ها ارائه شده است. مثلا اینکه شهروندان روسی هنگام ورود به حریم اتحادیه باید بیانیه‌ای را امضا کرده و جنگ را محکوم کنند. مایکل مک‌فول، سفیر سابق آمریکا در روسیه هم می‌گوید گردشگران روسی باید حدود ۱۰۰ یورو مالیات برای بازسازی اوکراین بدهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار