نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انگیزه تربیت صحیح در نیرو‌های ما وجود دارد، گفت: برداشتن نیرو‌های سازنده در سطح کشور از مهم‌ترین نقشه‌ها و توطئه‌های دشمن است.

آیت الله عبادی امروز در دیدار با مدیران و معلمان مدارس امام حسین (علیه السلام) بیرجند گفت: انسان یک موجود ناشناخته است و خلقتش یک خلقت نامتناهی است.

او افزود: همه این عالم در وجود انسان خلاصه شده است و وقتی به دنیا می‌آید از این عالم چیزی نمی‌داند، اما فراگیر است و بدانید که مسئولیت خطیر و بزرگی را بر عهده دارید، در کنار آموزش خود به خود پرورش هم وجود دارد و بحث انسان کامل اینجا مطرح است و راهش را باید شناسایی کنیم.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: پرورش یک تعریف مشخصی دارد و اتمام حجت معنایش این است که ما به عنوان معلم یا مدیر نسبت به پرورش کوتاهی نکنیم و درصد مهمی از این امر تاثیر خواهند پذیرفت، پرورش مهم‌ترین مسئله نظام جمهوری اسلامی است، مقتضی برای پرورش انسان به سوی کمال در مردم، مدیران و مربیان ما وجود دارد، اما موانع به گونه‌های مختلف نیز موجود است.

او اظهار کرد: باید همه شرایط فراهم باشد تا پرورش به نتیجه برسد، دشمن هم با تمام گزینه‌های خود به میدان می‌آید و ترور، جنگ تحمیلی و فتنه‌ها و شبهات را ایجاد می‌کند و در این دشمنی کم نمی‌گذارد؛ ۲۵۰ هزار از نیرو‌های انسان پرور را که رفتارشان و صداقت و ایمانشان برای ما درس و کلاس بود از ما گرفتند.

آیت الله عبادی ادامه داد: انگیزه تربیت صحیح در نیرو‌های ما وجود دارد، برداشتن نیرو‌های سازنده در سطح کشور از مهم‌ترین نقشه‌ها و توطئه‌های دشمن است و هجمه‌های تبلیغاتی و ایجاد شبهات و مشکلات اقتصادی و انواع نفوذ‌های برهنگی را پیش می‌گیرد تا وقت انسان‌ها را زائل کند.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: مهم‌ترین جبهه، جبهه فرهنگی است، ممکن است تحریم‌ها و هجمه‌های اقتصادی ما را به گونه‌ای قرار دهد که اولویت را بحث اقتصادی ببینیم، اما اصل کار، موضوع فرهنگی است، چون انسان یک موجود فرهنگی محسوب می‌شود، همه موضوعات اقتصادی، نظامی و سیاسی و ... به نوع فرهنگ بر می‌گردند و کار اصلی پیامبران الهی بحث انسان پروراندن بود و این ارزش کارتان را نشان می‌دهد.

او گفت: پرورش انسان بالاتر از همه مسائل است و بدانید هیچ چیز نمی‌تواند جای فرهنگ را بگیرد و اگر فرهنگ فاسد شود همه چیز فاسد خواهد شد، در مسیر تولید انسان کامل دست دیگران را بگیرید، هیچ عبادتی به این موضوع نمی‌رسد و اگر دشمن این همه مانع و کارشکنی ایجاد نمی‌کرد باید در سطح کشور آموزش و پرورش گسترده و ایده آلی می‌داشتیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.