محمد اسدیان، رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: بنا شده ایستگاه f تا k (۴۵ متری گلشهر و چهارراه طالقانی) در هفته دولت به صورت آزمایشی بهره برداری شود.
رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج افزود: تست سرد، تست گرم و راه اندازی آزمایشی مراحلی است که قبل از بهره برداری قطعی از این ایستگاهها باید طی شود.
او گفت: با راه اندازی آزمایشی که شهریور ماه انجام میشود، طبق پروتکلهای بین المللی سیر و حرکت قطار شهری، حدود سه ساعت در روز مسافر در ایستگاهها جابه جا میشود.
اسدیان افزود: در بهره برداری قطعی هم ایستگاهها حدود ۱۲ ساعت در روز پذیرای مسافران خواهند بود.
رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج در پاسخ به این که چرا بهره برداری از قطار شهری کرج تا این اندازه با تاخیر مواجه شده، گفت: سال ۸۵ راه اندازی هر کیلومتر از قطار شهری حدود ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه داشت، ولی امروز این هزینه به هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
اسدیان افزود: بیشترین اعتبار قطار شهری به خرید و نصب تجهیزات مربوط است به طوری که بیش از ۱۵ سال گذشته به واسطه افزایش تورم، بالا رفتن قیمت دلار و اعمال تحریم، بیش از ۱۰ برابر رسیده این در صورتی است که هزینه حفر تونل تا این حد رشد نداشته است.