استاندار کردستان گفت: آزادگان از ماندگارترین گنجینه‌های دوران دفاع مقدس هستندکه به واسطه ایثار و استقامت آنها، ۲۶ مرداد در تقویم افتخارات کشور برای همیشه ثبت شد.

اسماعیل زارعی‌کوشا در مراسم گرامیداشت سالروز ورود آزادگان، اظهار داشت: آزادگان با تحمل سخت‌ترین شکنجه‌ها لحظه‌ای از راهی که در آن قدم گذاشته بودند کوتاه نیامده و با استقامت خود تاریخ افتخارات دفاع مقدس را تکمیل کردند.

استاندار کردستان با اشاره به وجود روز‌های سخت در تاریخ کشورمان، دفاع مقدس را از برجسته‌ترین نقاط قوت، استقامت و بیداری و مقاومت یک ملت در برابر همه دنیای استکبار نام برد و افزود: در شرایطی که نظام نوپای جمهوری اسلامی هنوز ساختار‌های حکومتی خود را محکم نکرده بود، با جنگی نابرابر مواجه شد.

او یادآور شد: در هر جنگی قسمتی از خاک کشورمان به دست بیگانگان افتاده و تنها در دوران هشت ساله دفاع مقدس با وجود فشار‌های جهانی علیه انقلاب اسلامی و طولانی بودن جنگ، حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی نصیب دشمن نشد.

زارعی‌کوشا با غیرقابل باور شمردن شکنجه و رنج‌های آزادگان در دوران اسارت را برای نسل‌های جدید گفت: افشای فجایع زندان ابوغریب در زمان جنگ آمریکا و عراق، هیاهوی زیادی در جهان به پا کرد، اما رنج اسرای ایرانی در همان زندان در هیچ رسانه‌ای بازتاب نیافت.

او استقامت و ایثارگری آزادگان را برگرفته از صبر و استقامت حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) توصیف کرد و ضمن ابراز تاسف از کم‌کاری در ثبت و ضبط خاطرات آنان به عنوان سرمایه‌های معنوی، از فعالان حوزه فرهنگ و هنر، نویسندگان و فرهیختگان دعوت کرد تا این کم کاری را جبران کنند

در این مراسم از تعدادی از آزادگان کردستان تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.