مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: تاسیسات زیرساختی تامین آب شرب شهرکرد نامناسب است باید زیرساخت‌ها تقویت و توسعه یابد.

فردوس کریمی گفت: با اجرای طرح‌های اضطراری آبرسانی به شهرکرد کمبود آب شرب این شهر برطرف شده و در وضعیت پایدار قرار گرفته است.

وی گفت: یکی از طرح‌های اضطراری افزایش ۲ برابری انتقال آب از تصفیه‌خانه سامان بود که بخشی از کمبود آب شرب از این طریق تامین شد.

کریمی، استفاده از آب‌های سطحی غرب سامان در قالب طرح عمان سامانی را دومین خط اضطراری انتقال آب به شهرکرد اعلام کرد و گفت: برای انتقال آب از طرح عمان که کاربری کشاورزی داشت، تصفیه‌خانه ایجاد و ظرف ۴۸ ساعت تجهیزات لازم نصب شد و حدود ۲ کیلومتر لوله‌گذاری انجام گرفت که از این خط نیز بین ۸۰ تا ۱۲۰ لیتر آب شرب به شهرکرد انتقال داده می‌شود.

وی، همچنین از اجرای طرح فدک سومین طرح اضطراری انتقال آب به شهرکرد خبر داد و گفت: این طرح نیز که کاربری کشاورزی دارد در شمال استان واقع شده است و فرایند تصفیه روی آب انتقالی در تصفیه‌خانه مرکزی بن انجام و وارد مدار آب شد، اما به سبب مسافت ۷۰ کیلومتری تا شهرکرد، قطر زیاد لوله‌ها و دبی کم آب، تا آب رها شده به شهرکرد برسد ۲ روز زمان می‌برد.

کریمی، احداث ایستگاه پمپاژ آب در منطقه منظریه شهرکرد را از دیگر اقدامات انجام شده برای رفع مشکل آب شرب این شهر عنوان کرد و افزود: آبی که از سامان به این منطقه انتقال داده می‌شد توان انتقال به مخازن را نداشت از همین رو ایستگاه پمپاژ احداث و مشکل آب شرب این منطقه نیز برطرف شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری بیان داشت: علاوه‌بر اجرای این طرح‌های اضطراری، تعدادی چاه از بخش کشاورزی، فرودگاه و شهرداری نیز اجاره و وارد مدار شد و توانست بخش دیگری از کمبود آب شرب را جبران کند.


بیشتر بخوانید


کریمی، به کاهش کدورت چشمه کوهرنگ، اشاره کرد و اظهار داشت: با نصب فیلتر‌های سرامیکی و تاسیسات رفع کدورت در تصفیه‌خانه گردنه خُلک، بخشی از آب انتقالی از چشمه کوهرنگ تصفیه و وارد مدار شهرکرد شده است که در مجموع با اقدامات انجام گرفته طی روز‌های اخیر در حال حاضر ۸۰۰ لیتر بر ثانیه آب شرب وارد مدار شهر شهرکرد شده که جوابگوی نیاز شهروندان است.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود احتمال دارد در برخی از نقاط شهر و یا ساختمان‌های چندطبقه شاهد اُفت فشار باشیم که این موضوع به علت خالی بودن شبکه آب و افزایش مصرف در روز‌های پنجشنبه و جمعه بوده است که این موضوع در روز‌های آینده برطرف می‌شود.

به سبب وقوع بارش‌های سیل‌آسا در چهارمحال و بختیاری، آب چشمه کوهرنگ که از چشمه‌های مهم و حیاتی این استان به شمار می‌رود از روز یکشنبه ۱۶ مرداد گل‌آلود و از مدار آبرسانی خارج شد و همین موضوع سبب ایجاد تنش آبی در هفت شهر و ۳۴ روستای این استان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار