سالانه به طور میانگین سطحی معادل با ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار هکتار از مراتع قرق شده و جنگل‌های دست کاشت خراسان جنوبی آزادسازی می‌شود.

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: از مجموع ۱۵ میلیون وسعت استان سطحی معادل ۱۴ و نیم میلیون هکتار را منابع طبیعی تشکیل داده است.

او افزود: از مجموع این ۱۴ و نیم میلیون هکتار، سطحی حدود ۸ و نیم میلیون هکتار مراتع را تشکیل می‌دهند که با احتساب سطوح جنگلی و بیابانی دارای بهره بردار، این سطح در مجموع به بیش از ۱۰ میلیون هکتار می‌رسد.

نصرآبادی بیان کرد: در مجموع بیش از ۹ میلیون هکتار در قالب ۶۵۶ سامان عرفی ممیزی شده و بیش از ۳۶ هزار خانوار از این مراتع بهره برداری می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: هر ساله به طور میانگین سطحی معادل ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار هکتار از مراتع قرق شده و جنگل‌های دست کاشت آزادسازی می‌شود.

او عنوان کرد: هر ساله از نیمه دوم مهر یا اوایل آبان آزادسازی قرق انجام می‌شود و متناسب با ظرفیت مرتع بین ۲ تا ۳ ماه مورد تعلیف دام قرار می‌گیرد.

نصرآبادی تصریح کرد: افراد با داشتن پروانه مرتعداری و اخذ مجوز موقت شهرستان خود می‌توانند در بازه تعیین شده از مراتع استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار