مدیر بازرسی و نظارت بر بازارکالا‌های اساسی جهاد کشاورزی استان خبرداد:

جریمه ۲۶ میلیارد ریالی واحد‌های نانوایی و کارخانجات آرد متخلف آذربایجان غربی

مدیر بازرسی و نظارت بر بازارکالا‌های اساسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: نظارت و بازرسی‌ها بر حوزه آرد و نان توسط بازرسان قرارگاه امنیت غذایی استان تشدید می‌شود و در ۵ ماهه ابتدای سال جاری واحد‌های نانوایی و کارخانجات آرد متخلف در استان بیش از ۲۶ میلیارد ریال جریمه شدند.

مرتضی نیکبخت در جلسه هماهنگی طرح تشدید نظارت و بازرسی‌ها بر حوزه آرد و نان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، تعداد ۲۴۳۱ پرونده تخلف در حوزه آرد و نان در سطح استان تشکیل و با رای تعزیرات حکومتی به بیش از ۲۶ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

نیکبخت می گوید: در پنج ماهه اول امسال تعداد ۱۹ هزار و ۱۹۰ مورد بازرسی از سطح واحد‌های نانوایی و کارخانجات آرد انجام گرفته و این روند استمرار دارد.

او گفت: بیشترین تخلفات واحد‌های نانوایی شامل کم فروشی، گرانفروشی، نصب نکردن نرخ نامه و فروش اجباری نان کنجدی بود که علاوه بر بازرسی میدانی بازرسان با شکایت مردمی به این موضوع رسیدگی شد و با واحد‌های متخلف در این زمینه برخورد قانونی می‌شود.

او با بیان اینکه بیشترین تخلفات گزارش شده در این زمینه مربوط به شهرستان‌های ارومیه، چایپاره، بوکان و مهاباد است، می گوید: بازرسی‌ها هر روز به صورت مستمر ادامه دارد که هم به صورت نوبتی و هم به صورت شکایت محور انجام می‌شود.

نیکبخت گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه گران فروشی در حوزه کالا‌های اساسی، می‌توانند آن را به سامانه ۱۲۴ و ۱۳۵ گزارش دهند تا بازرسین ما در اولین فرصت موضوع را بررسی و در صورت محرز شدن تخلف، پرونده واحد مذکور به تعزیرات ارسال می‌شود.

او می گوید: دولت نگاه ویژه به مدیریت آرد و نان دارد و در این راستا تمام واحد‌های نانوایی در سطح استان به دستگاه کارتخوان هوشمند متصل می‌شوند و اگر واحدی از این سیستم هوشمند استفاده نکند این اقدام موجب کاهش سهمیه آن واحد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.