وزیر علوم گفت: با احیای شورای عالی برنامه ریزی مباحث تحول در آموزش عالی و توجه به محتوای برنامه های درسی ، جدی تر از گذشته دنبال می شود.

محمد علی زلفی گل در اولین نشست شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی گفت: در گذشته مباحث کمّی و توسعه رشته های تحصیلی بر فعالیت این شورا سایه انداخته بود که با استقلال مجدد آن، مباحث برنامه ریزی و توجه به محتوا دوباره در اولویت قرار خواهد گرفت.

توجه ویژه وزارت علوم به محتوای کتب درسی

وزیر علوم گفت: محتوای کتب درسی دانشگاهی برای وزارت علوم اهمیت زیادی دارد و در همین راستا، طرح مطالعاتی شیوه تدوین کتب دانشگاهی به موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی داده شد تا رویکرد علمی تدوین و نگارش کتب درسی دانشگاهی را تهیه کنند تا با ابلاغ وزارت علوم شیوه عمل مولفان قرار گیرد. 

زلفی گل گفت: علاوه بر روش های علمی و نوین تدوین کتب درسی دانشگاهی، برای وزارت علوم مهم است که هویت‌مداری، مباحث تربیتی و تجلیل از مشاهیر علم و فناوری و مفاخر ملی در محتوای کتب درسی لحاظ شود.

ضرورت نگاه نو به آموزش عالی

وزیر علوم ادامه داد: یاد دهنده، یادگیرنده و محتوای درسی سه ضلع آموزش هستند، ما باید برنامه ریزی کنیم که اولویت های پنجگانه وزارت علوم در دولت سیزدهم، در بخش آموزش هم پیگیری شود.مهارت آموزی به دانشجویان و آموزش شیوه تدریس و منش استادی از جمله برنامه های دولت جدید در بخش آموزش است.

در ادامه این نشست، قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم و دکتر رضا نقی زاده مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی توضیحاتی در خصوص آیین نامه جدید شورای عالی برنامه ریزی ، شیوه نامه شورا و تشکیل کارگروه‌ها و کمیسیون‌ها ارائه کردند و سپس شیوه نامه و چند برنامه درسی پیشنهاد شده  مورد بررسی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.