طالبان ساخت پایگاه نظامی چین در افغانستان را تکذیب کردند

سخنگوی طالبان ضمن رد ادعای احداث پایگاه نظامی چین در افغانستان، تاکید کرد که اجازه نمی‌دهیم از خاک افغانستان برای مقاصد سیاسی استفاده شود.

سخنگوی طالبان ضمن رد ادعای احداث پایگاه نظامی چین در افغانستان، تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم از خاک افغانستان برای مقاصد سیاسی استفاده شود.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان در گفت‌وگو با یک رسانه هندی در خصوص آغاز فعالیت دیپلماتیک دهلی‌نو در کابل توضیحاتی ارائه کرد.

سخنگوی وزارت خارجه طالبان گفت: کارمندان سفارت هند 13 آگوست/22 اسد به کابل بازگشته و فعالیت خود را در این مکان سیاسی آغاز کردند.

بلخی ضمن استقبال از بازگشایی سفارت هند در کابل اظهار داشت: به کارکنان سفارت اطمینان داده شده که با آنها همکاری لازم صورت گرفته و امنیت آنها تامین خواهد شد.

بلخی در ادامه تصریح کرد: بسیاری از طرح‌های عمرانی در افغانستان ناتمام مانده و ما از دولت هند درخواست داریم برای توسعه افغانستان به تکمیل این پروژه‌ها اقدام کند.

سخنگوی طالبان ضمن رد ادعای احداث پایگاه نظامی چین در افغانستان، تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم از خاک افغانستان برای مقاصد سیاسی استفاده شود.

پیش از این رسانه‌های هندی گزارش داده‌اند که هند با اعزام یک «تیم فنی» به سفارت خود در کابل، نمایندگی دیپلماتیک خود در افغانستان را از سرگرفت.

پس از سقوط دولت افغانستان، هند کنسولگری‌های خود در هرات، قندهار، جلال‌آباد و مزارشریف را به‌دلیل نگرانی امنیتی تعطیل و تمام دیپلمات‌ها و پرسنل امنیتی خود را خارج کرد.

 تماس‌های اخیر با طالبان چه در پشت صحنه و چه ملاقات‌های رسمی، راه را برای بازگشت مقامات هندی به کابل هموار کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.