محمد فتوحی گفت: سطح بالای شمشیربازی سابر ایران، با قهرمانی در مسابقات کشور‌های اسلامی به دنیا ثابت شد.

 

محمد فتوحی، ملی‌‍ پوش شمشیربازی سابر در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان  درباره نتایج تیمی ایران در مسابقات کشور‌های اسلامی  گفت: کسب مدال طلا در بخش تیمی مهم بود  و می‌دانستیم باید با ترکیه در فینال بازی کنیم. ما در قهرمانی جهان روی یک اتفاق و حادثه بازی را به آن‌ها واگذار کردیم و برای ما حیاتی بود ثابت کنیم سطح ما بالاتر از آن‌ها است و بایکدیگر هم‌قسم شده بودیم که علاوه بر اینکه این تیم را شکست دهیم با یک اختلاف معناداری این اتفاق را عملی کنیم که خداراشکر این ۲ موضوع برای ما محقق شد و با رسیدن به قهرمانی در ترکیه دوباره سطح شمشیربازی سابر ایران را به دنیا نشان دادیم.

او ادامه داد: ما در دیدار با ترکیه در  مرحله فینال  بخش تیمی در قونیه  سعی کردیم بازی را پیش ببریم و خیلی نگذاریم کار به اما و اگر کشیده شود. البته آنقدر اختلاف امتیازی هم زیاد بود که حتی اگر مسئولان این کشور می‌خواستند اعمال نفوذ داشته باشند و روی عملکرد داور تاثیر بگذارند، باز هم نمی‌شد امتیازات عقب‌مانده را جبران کنند.

تقابل شمشیربازان ایران باعث از دست رفتن ۲ فینال شد 

فتوحی درباره نتایج شمشیربازان در بخش انفرادی بازی‌های کشور‌های اسلامی اظهار کرد: تلاش خود را کردیم که  در بخش انفرادی در جدول به شکلی پیش برویم که با هم برخورد نکنیم، زیرا می‌دانستیم سخت‌ترین شمشیربازان در این مسابقات خود بچه‌های ما هستند و بازی کردن ما با هم شانس‌مان را برای حضور در فینال کاهش می‌دهد. متاسفانه این اتفاق برای ما رخ داد و در یک چهارم نهایی با محمد رهبری مصاف دادم که او توانست من را ببرد. پس از آن محمد رهبری در پای فینال با علی پاکدامن مسابقه داد و همین عاملی شد تا نتوانیم ۲ فینالیست داشته باشیم.

علی پاکدامن شایستگی کسب مدال طلا را داشت 

او بیان کرد: نتایج همه شمشیربازان کشورمان خوب و رضایت‌بخش  بود  و در مسابقات کشور‌های اسلامی به راحتی به کسی مدال نمی‌دادند. همچنین با توجه به اینکه ایلدریم شمشیرباز ترکیه میزبان رقابت‌ها به فینال رفت، داوران شیطنت انجام دادند و تمرکز علی پاکدامن را از او گرفتند تا روند بازی را از دستش خارج کنند. با وجود این شکست، اما لیاقت علی واقعأ مدال طلا بود و هیچ چیزی از ارزش او کم نمی‌شود. البته شمشیربازی ورزش مبارزه‌ای است و چنین اتفاقاتی در آن رخ می‌دهد.  

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار