واگذاری ۴۵ هزار مترمربع از اراضی رودخانه‌های استان اردبیل

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: ۴۵ هزار مترمربع از اراضی بستر مازاد و غیرفعال رودخانه‌های استان به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار می‌شود.

تورج مهدیزاده ملاباشی از تشکیل پرونده برای واگذاری ۴۵ هزار متر مربع از اراضی بستر مازاد و غیرفعال رودخانه‌های استان اردبیل به اشخاص حقیقی و حقوقی خبر داد.

او می‌گوید: این شرکت به منظور استفاده بهینه و بهره‌برداری قانونمند از اراضی دولتی در ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ برای بیش از ۴۵ هزار متر مربع از اراضی بستر مازاد و غیر فعال رودخانه‌های استان پرونده واگذاری به صورت اجاره به اشخاص حقیقی و حقوقی تشکیل داده است.

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: برنامه اجاره اراضی بستر مازاد و غیرفعال رودخانه‌ها به عنوان یک رویکرد مهم از بهمن ماه ۱۴۰۰ بطور جدی در این شرکت پیگیری می‌شود و در ماه‌های اخیر برنامه ریزی برای تحقق آن تقویت شده است.

مهدیزاده ملاباشی با اشاره به اینکه اراضی مدنظر برای اجاره عمدتاً در شهرستان‌های پارس آباد، اصلاندوز، بیله سوار و گرمی و مشگین شهر واقع شده است، گفت: بر اساس مفاد مندرج در ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب و مواد ۷ و ۸ و ۱۰ آیین نامه مربوط به حد و بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها مصوب سال ۱۳۷۹، اولویت اجاره اراضی با مجاورین و اهالی بومی منطقه می‌باشد.

او گفت: مجاورین و زارعین دارای زمین در حاشیه رودخانه‌ها می‌توانند اعلام آمادگی و در خواست خود را برای اجاره اراضی بستر رودخانه‌های دارای پتانسیل به ادارات منابع آب شهرستان تحویل دهند تا پرونده مربوطه تشکیل و در صورت تصویب در کمیته اجاره بستر، قرارداد مربوطه منعقد شود.

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در ادامه اظهار امیدواری کرد با این اقدام ضمن تثبیت مالکیت حکومت، اشتغال بهینه در تولید محصولات زراعی استراتژیک حاصل شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.