ثبت بالاترین قیمت گاز در اروپا طی ۵ ماه گذشته

قیمت‌ گاز در اروپا با رکورد شکنی چندباره، برای اولین بار در پنج ماه گذشته از سه هزار دلار در هر هزار متر مکعب عبور کرده است.

قیمت گاز در بورس اروپا برای چهارمین روز معاملاتی متوالی رکورد‌ها را شکست و از سه هزار و ۶۰۰ دلار در هر هزار متر مکعب گذشت. به طور کلی قیمت گاز از ابتدای معاملات تاکنون بیش از ۶۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری تاس، قیمت معاملات آتی در هلند به ۳۶۳۹.۱ دلار در هر هزار متر مکعب یا ۳۲۲ یورو در هر مگاوات ساعت افزایش یافت.

قیمت گاز از پاییز گذشته در سراسر اروپا افزایش یافته است. این امر ناشی از افزایش تقاضا پس از لغو قرنطینه‌های کرونایی در این قاره بود. در پی حمله روسیه به اوکراین و اختلال در عرضه انرژی، قیمت گاز با جهش مواجه شد و از آن زمان چندین مرتبه رکورد خود را جا به جا کرده است. تحلیل دویچه بانک نشان می‌دهد که احتمالا تورم سالانه قیمت مصرف کننده گاز و برق در انگلیس در سال جاری به میزان ۸۰ درصد و در اتحادیه اروپا به میزان ۴۰ درصد افزایش یابد.

با بالا رفتن قیمت گاز، مقامات سرویس بهداشت ملی انگلیس نسبت به «بحران انسانی» در این کشور هشدار داده‌اند. به گفته آن‌ها، بسیاری از مردم در زمستان امسال ممکن است مریض شوند، زیرا «با انتخاب وحشتناکی بین حذف وعده‌های غذایی در ازای گرم کردن خانه و زندگی در شرایط سرد، مرطوب و بسیار ناخوشایند روبرو هستند».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار