مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از تداوم تعمیر و مرمت قلعه تاریخی ضحاک هشترود خبر داد.

آقای حمزه زاده گفت: در تداوم عملیات مرمتی و ساماندهی قلعه تاریخی ضحاک مراحل جدیدی از عملیات مرمتی در این محل توسط تیم تخصصی میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی در حال اجرا است

وی افزود: در این مرحله از عملیات مرمتی اقداماتی نظیر اصلاح پوشش حفاظتی موجود، پی‌بندی پایه‌های نگی پاویون مطابق مصالح موجود و مرمت دیوار‌های سنگی برج و بارو قسمت ورودی قلعه در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اظهار کرد: همزمان با اجرای این اقدامات، اصلاح و هدایت آب باران بنای پاویون و همچنین خواناسازی و حفاظت از آثار کاوش شده با آجرفرش نیز در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته است.

آقای حمزه زاده همچنین از تکمیل و ساخت مخزن امن موزه آذربایجان خبر داد و گفت: با هدف ساماندهی موزه آذربایجان تبریز که یکی از موزه‌های غنی کشور محسوب می‌شود تکمیل و ساخت مخزن امن آن در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ادامه داد: عملیات اجرایی با اقداماتی از جمله برچیدن سرویس بهداشتی زیرزمین برای توسعه و تکمیل مخزن امن، خاکبرداری و نخاله برداری، اجرای سازه بنایی آغاز شده است.

آقای حمزه زاده اضافه کرد: در ادامه اقدامات عملیاتی، اجرای عایق‌کاری رطوبتی، کف سازی و کاشی‌کاری و همچنین اجرای تأسیسات مکانیکال و الکتریکال در دستور کار قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.