بهره برداری از ۳۴ پروژه منابع طبیعی جنوب کرمان در هفته دولت

مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان از آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از ۳۴ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در هفته دولت خبر داد.

حمزه احمدی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۷۶۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی است گفت: از مجموع ۳۴ پروژه عملیات اجرایی ۱۲ پروژه آغاز و ۲۲ پروژه نیز به بهره برداری می‌رسد.

او با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: دولت‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون طی ادوار مختلف در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و ... خدمات فراوانی به مردم ارائه داده که پیشرفت و توسعه نظام جمهوری اسلامی را در برداشته است.

احمدی با اشاره به جایگاه ویژه انجام عملیات آبخیزداری در جنوب کرمان افزود: عمده پروژه‌هایی که در هفته دولت مورد بهره برداری قرار می‌گیرد پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری از محل اعتبارات ملی و استانی می‌باشد.

او بیان کرد: این پروژه‌ها شامل عملیات مکانیکی آبخیزداری نظیر بند‌های سنگی ملاتی، خاکی و خشکه چین و همچنین پروژه‌های بیومکانیکی شامل احداث هلالی آبگیر توأم با بذرکاری و نهال‌کاری با آبیاری و مراقبت بوده که با هدف کنترل سیلاب‌های مخرب، موجب تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی، آبدهی چاه ها، قنوات و احیاء عرصه‌های منابع طبیعی نظیر جنگل‌ها و مراتع است.

احمدی خواستار همکاری و تعامل بیش از پیش مردم و مسئولین هفت شهرستان جنوبی با مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری شد گفت: امیدواریم با اجرای این پروژه‌ها بتوانیم، گام بلندی در راستای ارتقاء سطح منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه برداریم تا به اهداف سازمانی مورد نظر دست یابیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار