استاندار خراسان شمالی گفت: افتتاح و کلنگ زنی ۷۴۳ پروژه به مناسبت هفته دولت با اعتباری بالغ بر ۱۹۴۸ میلیارد تومان خبر داد.

محمدرضا حسین نژاد گفت: از تعداد ۷۴۳ پروژه فوق ، ۷۰۷ پروژه افتتاح و ۳۶ پروژه نیز کلنگ زنی خواهد شد.

او گفت: ۹۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های کلنگ زنی و هزار میلیارد تومان نیز برای پروژه‌های قابل افتتاح اختصاص یافته، که در مقایسه با پروژه‌های هفته دولت سال گذشته رشد ۴۱ درصدی و افزایش ۲۸ برابری در اعتبارات کل پروژه‌ها را شاهد هستیم.

استاندار خراسان شمالی گفت: صادق بودن دولت با مردم و ارائه گزارش‌های لحظه‌ای از حوزه‌های مختلف، مدیریت بیماری کرونا، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها، افزایش مراودات بین المللی با کشور‌های همجوار و حمایت از بخش کشاورزی و صنعت غذا مهم‌ترین دستاورد‌های دولت سیزدهم در یکسال اخیر است.

حسین نژاد گفت: ارمغان سفر رییس جمهور به استان را اختصاص بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار عنوان کرد و این اعتبارات را برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای پنجاه درصد و توسعه فاز دوم پتروشیمی دانست.

او گفت: تا کنون ۱۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس جمهور به استان در قالب نقدی و اسناد خزانه به خراسان شمالی پرداخت شده است که امیدواریم تا دو سال آینده این اعتبارات جذب شود.

حسین نژاد  گفت:برای توسعه و ساخت مساجد ردیف مشخصی در اعتبارات دولتی وجود ندارد، اما از طریق اداره کل اوقاف و فرمانداران در چارچوب قانون می‌توان به حوزه مرمت، بازسازی و احداث مساجد کمک کرد.

استاندار خراسان شمالی گفت: هیچ مصوبه‌ای برای اتمام پروژه بیمارستان ارتش در راز و جرگلان در سفر رییس جمهور به استان نداشتیم و تنها مصوبه سفر رییس جمهور احداث بیمارستان در راز بوده است.

حسین نژاد گفت: در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان ارتش نیز، بر اساس تفاهم نامه‌ای بین دانشگاه علوم پزشکی استان با ارتش واگذاری بهره برداری از بیمارستان ارتش به دانشگاه تعریف شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.