معاون شهردار تهران گفت: باید دوره خدمت‌رسانی به زائران اربعین را طولانی‌تر کنیم تا روند حرکت زائران به روز‌های آخر منتهی نشود.

محمدامین توکلی زاده رئیس ستاد اربعین شهرداری تهران اظهار کرد: در مذاکرات با طرف عراقی بر این نکته تاکید شد که زائران بعد از اربعین زودتر شهر‌های عراق را تخلیه کنند، اما باید در این رابطه با موکب داران و دست اندرکاران کاروان‌ها و هیات رایزنی شود تا بازگشت خود را به روز‌های پایانی موکول نکنند. لازمه این موضوع این است که ما باید زودتر مواکب را برپا و آئین خدمت را آغاز کنیم.

توکلی زاده افزود: برای تحقق این موضوع باید تسهیلات، مرزها، پایانه‌ها، اتوبوس‌ها و مواکب را زودتر آماده کنیم و دوره خدمت‌رسانی را طولانی‌تر کنیم تا روند حرکت زائران به روز‌های آخر منتهی نشود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بیان کرد: فرهنگ زیارت مردم عراق به این صورت بیان شد که از شهر‌های مختلف به سمت کربلا حرکت می‌کنند و یک بازه حدودا ۲۰ روزه طول می‌کشد تا به کربلا برسند و با دادن یک سلام شهر را ترک می‌کنند، اما مردم ایران بعد از رسیدن به کربلا در شهر توقف چند روزه دارند و بازگشت خود را هم به روز‌های پایانی موول می‌کنند اکه این امر موجب کندتر شدن تردد‌ها و سخت شدن خدمت رسانی می‌شود و مردم عراق را هم که حدود ۲۰ روز در حال خدمت رسانی بوده اند دچار مشکل می‌کند.

توکلی زاده گفت: شعار امسال اربعین «انا من حسین» انتخاب شده است که توسط ستاد اربعین کشور به همه شهر‌ها اعلام شده و همکاران گرامی در برنامه‌ها و اقدامات رسانه‌ای خود این موضوع را مد نظر داشته باشند.

وی اظهار کرد: در جلسات متعددی که برای حوزه فرهنگی اربعین تشکیل دادیم موضوع مورد بحث اعضای ستاد این بود که باید پویشی برای اربعین طراحی شود که قابلیت اجرا برای ملیت‌ها و زبان‌ها و قومیت‌های مختلف را با توجه به تنوع زائران اربعین داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار