تفاهم نامه همکاری و مشاوره حقوقی و معاضدت رایگان بین مرکز وکلای قوه قضاییه و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان امضاشد.

ناصر عسکری نژاد مدیر کل کمیته امداد استان کرمان در مراسم انعقاد تفاهمنامه با مرکز وکلا قوه قضاییه استان کرمان گفت: نهاد کمیته امداد در عرصه‌های مختلف از جمله حوزه حقوقی به جمعیت تحت پوشش خدمات ارائه می‌دهد و جمعیتی بالغ بر ۲۸۶ هزار نفر که ۳۷ درصد آن‌ها را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند از این خدمات استفاده می‌کنند.

او با اشاره به مشکلات معیشتی مسکن، اشتغال و مشکلات اجتماعی مددجویان تحت پوشش گفت: یکی از موارد مهم مسائل حقوقی این افراد است و پرونده‌هایی که در مراجع قضایی دارند که نقش مرکز وکلا در کمک به این افراد بسیار کارساز خواهد بود.

او تصریح کرد: شرایط خاصی در مورد مددجویان داریم و آسیب‌های اجتماعی زیادی خانواده‌ها خصوصا در حاشیه شهر را تهدید می‌کند و برای خانواده‌های دارای مشکلات معیشتی این تهدید‌ها بیشتر است.

در ادامه غلامحسین کریم زاده، رییس اداره حقوقی کمیته امداد استان کرمان اظهار داشت: دو هزار و دویست نفر عضو مجمع وکلای نیکوکار در سراسر کشور هستند.

در این مراسم رییس مرکز وکلای قوه قضاییه استان کرمان با تاکید بر لزوم همکاری با مراکز خیریه و مشاوره حقوقی به قشر مستضعف جامعه تصریح کرد: تاکنون نیز حتی بدون تفاهم نامه هم این مشارکت انجام شده است.

محمد مهدی شجاعی اظهار داشت: با وجود تصویب طرح تسهیل کسب و کار که شان وکالت در آن رعایت نشده خدمات مشاوره‌ای و وکالتی مرکز ادامه می‌یابد و بر انجام این خدمات اصرار داریم.

او تاکید کرد: در همه مناطق استان کرمان و مخصوصا مناطق محروم آمادگی همکاری و مشارکت با کمیته امداد را داریم.

او همچنین گفت: اگر در زمینه برگزاری دوره‌های آموزش حقوقی برای مددجویان کمیته اهتمام ویژه داشته باشیم میزان مشکلات حقوقی آن‌ها کاهش چشمگیری می‌یابد.

برچسب ها: کمیته امداد ، حقوقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار