طالبان:

کمیسیون تخطی‌های رسانه‌ای فعال خواهد شد

رئیس دفتر رسانه‌های وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان گفت که کمیسیون تخطی‌های رسانه‌ای بر بنیاد قانون رسانه‌های همگانی فعالیت خواهد داشت.

وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان می‌گوید که کمیسیون تخطی‌های رسانه‌ای امروز (سه‌شنبه، ۱ سنبله/شهریور) کارش را آغاز خواهد کرد.

عبدالحق حماد، رئیس دفتر رسانه‌های وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان گفت که این کمیسیون برای اداره عمومی رسانه‌ها بر بنیاد قانون رسانه‌های همگانی فعالیت خواهد داشت.

حماد در این باره گفت: «در این اواخر، تغییرات و تعدیلات معمولی در همین قانون بوجود آمد که از آن به بعد این قانون دوباره قابل تطبیق است و خیلی زود چاپ خواهد شد و به دسترس رسانه‌ها خواهد رسید.»

در همین حال، شماری از خبرنگاران می‌گویند که نبود راهکار مشخص برای پیشبرد کارهای رسانه‌ای، آنان را با چالش‌های بسیاری روبه‌رو ساخته است.

یک خبرنگار در این باره گفت: «کمیسیون تخطی از رسانه‌ها در یک سال پسین غیرفعال گردیده و ما از طالبان خواهان این هستیم که این کمیسیون را هرچه زودتر فعال سازد چون با مشکلات و چالش‌های که خبرنگاران با آن روبه‌رو هستند؛ رسیدگی شود.»

بر بنیاد گزارش یوناما، بیش از ۱۷۰ رویداد نقض حقوق رسانه‌ها و خبرنگاران در یک سال پسین در افغانستان ثبت شده اند که از این میان ۱۲۲ رویداد بازداشت خودسرانه، ۵۸ رویداد بدرفتاری و ۳۳ رویداد تهدید بوده اند.

برچسب ها: طالبان ، خبرنگاران ، تخطی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار