سرپرست معاونت صنایع دستی استان یزد بر ضرورت همبستگی بیشتر برای رسیدن به اهداف والای سازمانی در حوزه صنایع دستی یزد تاکید کرد.

او گفت: برای رسیدن به این مهم باید با تداوم نشست‌های متعدد و همفکری، ریل گذاری مناسبی را انجام داد.

عربی این موضوع را در نشست تخصصی کارشناسان و سرپرستان مراکز آموزشی صنایع دستی استان مطرح کرد.

او می گوید: در واقع صنایع دستی ‏اصلی‌ترین سند هویت تاریخی ملت هاست چرا که بخشی از میراث فرهنگی بوده و نسل ‏امروزی ما باید بداند که از چه پشتوانه فنی، تکنیکی و هنری برخوردار بوده و هست تا به راحتی ‏خود را در هجمه فرهنگی غربی‌ها نبازد.

در ادامه در این نشست، کارگاهی آموزشی در سه حوزه معاونت صنایع دستی برای کارشناسان و سرپرستان آموزشی صنایع دستی شهرستان‌ها برگزار شد که در حوزه آموزش، توسعه و ترویج؛ توضیخات و آموزش‌های لازم در خصوص ورود و استخراج اطلاعات در سامانه ویستا، آموزش‌های ویژه شاغلین، نحوه بارگذاری اطلاعات و صدور گواهی‌های آموزش‌های کوتاه مدت ارائه شد.

همچنین در حوزه بازاریابی و تجاری سازی توضیحات و آموزش‌های لازم در خصوص نحوه مشارکت هنرمندان در نمایشگاه ها، نحوه صدور مجوز‌های فروشگاهی و حضور هنرمندان در دوره‌های بازاریابی مجازی توضیحاتی مطرح شد.

در حوزه تولید و بازرگانی آموزش و توضیحات لازم در خصوص نحوه ثبت نام هنرمندان برای اخذ تسهیلات تبصره ۱۸، مشاغل خانگی، بیمه هنرمندان، نحوه ورود اطلاعات و ثبت نام برای هنرمندان در کارت‌های سه گانه: کارت شناسایی، پروانه تولید انفرادی، کارگاهی در سامانه از ارائه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.