مدیر نهضت سوادآموزی شاهرود گفت: نهضت سواد آموزی این شهرستان رتبه دوم کشور را در ارزیابی عملکرد فعالیت‌های مرکز یادگیری محلی ولی‌عصر(عج) کسب کرد.

یاورپناه گفت: بر اساس ارزیابی سالانه از عملکرد اداره‌های سوادآموزی سراسر کشور، این اداره برای دومین سال متوالی حائز رتبه کشوری شد.

وی با اشاره به اینکه کسب رتبه دوم شاهرود از بین ۲ هزار مرکز یادگیری فعال در کشور محقق شد، ابراز داشت: نهضت سوادآموزی این شهرستان براساس ارزیابی تحقق اهدا و برنامه‌ها در قالب ۲۲ شاخص و ۴۳ محور اختصاصی در جایگاه نخست استان سمنان قرار گرفت.

یاورپناه اظهار داشت: کسب رتبه دوم کشوری و نخست استانی در تحقق اهداف کمی و کیفی از جمله جذب، ثبت نام و نگهداشت، نظارت و ارزشیابی، مدرسه محورکردن سوادآموزی و تشکیل نشست‌های شورای پشتیبانی و بهبود کیفیت سوادآموزی میسر شد.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های سوادآموزی به طور معمول از مهرماه هرسال آغاز می شود و تا پایان شهریور سال بعد ادامه دارد، افزود: در آخرین دوره ۲۳۵ نفر تحت پوشش سوادآموزی این مرکز قرار گرفتند که تاکنون ۱۱۴ نفر از این تعداد با سواد شدند و مدرک قبولی دریافت کردند.

مدیر نهضت سوادآموزی شاهرود با اشاره به اینکه دوره‌های سوادآموزی شامل سه دوره آموزش است، تصریح کرد: دوره سوادآموزی اولیه به مدت پنج ماه، دوره انتقال به مدت هفت ماه و دوره تحکیم سواد به مدت ۶ ماه برای سوادآموزان به طول می‌انجامد.

یاورپناه با بیان اینکه نسبت به دوره قبل پنج درصد رشد قبولی ثبت شد، افزود: برای نخستین بار در استان سمنان ۲۰ هفته کارگاه مهارت آموزی در راستای اجرای طرح تحولی پیوند سواد و زندگی با شعار «بزرگسالان موفق در عصر جدید» در مرکز یادگیری محلی ولی عصر(عج) این شهرستان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.