مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: سه اقامتگاه سنتی و بوم‌گردی و یک کارگاه صنایع‌دستی هفته دولت امسال در استان سمنان افتتاح می‌شود.

 امیر کرم‌زاده گفت: اقامتگاه سنتی اسفنجان به عنوان نخستین هتل بوتیک سنتی سمنان از جمله‌های طرح‌های آماده بهره‌برداری در هفته دولت است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه ۲۲۷ میلیارد ریال به وسیله سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای راه‌اندازی اقامتگاه سنتی اسفنجان هزینه شده است، گفت: با راه‌اندازی این اقامتگاه، زمینه اشتغال ۲۲ نفر فراهم می‌شود.

کرم‌زاده از افتتاح فاز دوم اقامتگاه بوم‌گردی رویای کویر در شهرستان سرخه در هفته دولت خبر داد و افزود: فاز دوم این اقامتگاه با صرف پنج میلیارد ریال اعتبار از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی و پرداخت ۱.۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی، با فراهم کردن شرایط اشتغال سه نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی صدف کویر در شهرستان سرخه نیز خبر داد و گفت: برای راه‌اندازی این اقامتگاه، سه میلیارد ریال از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی هزینه شده و ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال نیز تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: کارگاه خراطی چوب مهر دار نیز هفته دولت در شهرستان دامغان افتتاح می‌شود و زمینه اشتغال سه نفر را فراهم می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.