برگزاری کارگاه‌های آموزشی علمی و پژوهشی ویژه مهدویت در دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور

تاکنون ۸۲۳ کار ویژه مهدوی در موضوعات علمی و پژوهشی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور برگزار شده است.

مشاور مرکز حوزه ریاست و رئیس دفتر هماهنگی دبیرخانه‌های استانی مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی در سفر به شهرکرد گفت: کارگاه‌های آموزشی علمی و پژوهشی ویژه مهدویت در دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور در حال برگزاری است.

آقای داوری با اشاره به اینکه مأموریت‌های ویژه‌ای به دانشگاه‌های سراسر کشور داده شده است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری آثار و نتایج معنویت در خانواده مهدوی و نقش آن در دولت مهدوی را بررسی می‌کند.


بیشتر بخوانید


وی تأکید کرد: با توجه به اینکه خانواده نقش بسیار مهم و کلیدی در دولت مهدوی دارد ضروری است کار‌های اساسی اعم از شبکه سازی استادان مهدوی که در این حوزه صاحب نظر و ایده هستند آماده شود و در اختیار این حرکت عظیم قرار گیرد تا به نتایج بسیار مطلوب پژوهشی و آثار اجتماعی در خانواده‌ها و همچنین در مسیر آینده کشور دست پیدا کنیم.

داوری افزود: از آنجایی که دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه اجتماعی و تربیتی و حل مسأله است، یکی از مسائل بسیار مهم و تأثیرگذار بحث خانواده موفق و اثربخش است موضوع مهدویت و نقش آن در مسائل تربیتی خانواده‌ها می‌تواند اقدام خوبی باشد که دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری به صورت مطلوب این موضوع را شناسایی کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری هم در این نشست گفت: آموزه‌های دینی مهدویت دارای دامنه و پیشینه تاریخی است و جزء بنیادی‌ترین اعتقادات مسلمانان شمرده می‌شود و در میان دیگر ادیان نیز با عنوان مصلح جهانی مورد توجه قرار گرفته است.

آقای رحیمی افزود: با توجه به اهمیت موضوع مصلح جهانی در میان ادیان، لازم است اندیشمندان با تئوری پردازی و گفتمان ها، نقد و نظر‌ها و نکته سنجی‌ها و اظهارنظر‌های ژرف درباره آموزه مهدویت، به قوّت عملی این موضوع بین ادیانی بیفزایند.

وی افزود: خارج ساختن بحث مهدویت از عرصه‌های سنتی و مهجور و واردکردن آن در محیط‌های پژوهشی و علمی موجب می‌شود که مساله مهدویت بر زندگی انسان‌ها اثر گذارد و آنان را با امام عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف) مرتبط سازد.

رحیمی گفت: آموزه مهدویت در طول تاریخ فرهنگ اسلامی همواره مورد توجّه اندیشمندان اسلامی بوده و هیچ آموزه دیگری به اندازه آن از اهمیت برخوردار نبوده است.

ادای احترام به پنج شهید گمنام و شش شهید دانشجوی دانشگاه ازاد اسلامی شهرکرد از دیگر برنامه‌های سفر مشاور مرکز حوزه ریاست و رئیس دفتر هماهنگی دبیرخانه‌های استانی مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی به شهرکرد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.