کاهش نرخ بیکاری استان سمنان به ۵ درصد هدفگذاری شد

استاندار سمنان گفت: استان سمنان پس از سال ها، نرخ بیکاری زیر هفت درصد را تجربه کرده است و در تلاشیم آمار بیکاری استان را به پنج درصد کاهش دهیم.

سید محمد رضا هاشمی افزود: رشد اقتصادی یکی از اولویت‌های اصلی در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی است و در حوزه‌های خدمات، کشاورزی، صنعت، گردشگری و معدن فرصت‌های بسیار زیادی در استان وجود دارد که برنامه‌ریزی به‌منظور بهره‌گیری از این مهم برای تحقق شعار سال و کاهش نرخ بیکاری مدنظر قرار دارد.

وی ادامه داد: شعار هفته دولت امسال "دولت مردم" است که نشان می‌دهد محوریت کار باید با حضور مردم انجام شود و باید قدردان مردم باشیم و بدانیم با نشستن در اتاق در بسته مشکلی حل نمی‌شود و باید در بین مردم حضور پیدا کنیم تا بتوانیم مشکلات را لمس و به خوبی رفع کنیم.

هاشمی اضافه کرد: یکی از اقدام‌های شاخص دولت آیت الله رییسی، واکسیناسیون همگانی علیه کرونا و دسترسی آسان به واکسن بود که شاهدیم امروز هیچ شهروندی در دورترین نقطه کشور نیز از نعمت واکسن محروم نیست و اکنون در استان سمنان ۹۳ درصد دُز اول و ۸۹ درصد دز دوم را تزریق کردند.

وی اظهار داشت: اتفاق خوب و نتیجه بخش دولت در استان سمنان، سفر آیت الله رئیسی در آبان ۱۴۰۰ بود که از این محل، ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار اقتصادی و عمرانی تصویب و تاکنون بیش از ۹۲ درصد از آن جذب شد که ۱۴۶ مصوبه و حدود ۵۰۰ ریزپروژه را از این اعتبار شاهد بودیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.