همزمان با نخستین روز هفته دولت ۶۲ طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان همدان با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید.

استاندار همدان در  مراسم افتتاح طرح‌های شهرستان همدان در مجتمع تجاری سینا با اشاره به اینکه دولت سیزدهم وارث طرح های نیمه تمام زیادی است افزود: در استان همدان بیش از ۲۶ هزار میلیارد تومان طرح نیمه تمام شناسایی شده است که پس از بررسی‌ها ۱۴ هزار میلیارد ریال اعتبار در سفر رییس جمهور برای اتمام این طرح‌ها به استان همدان اختصاص یافت.

علیرضا قاسمی فرزاد گفت: طرح های نیمه تمام سرمایه‌های ملی هستند که باید به پایان برسد و امروز شاهد افتتاح طرحی هستیم که از سال ۸۵ آغاز شده و سرمایه‌های مردم بلاتکلیف مانده که با همت مجموعه مدیریت شهری و تلاش شهردار افتتاح شد .

او با بیان اینکه فروش تراکم و تغییر کاربری برای شهرداری نباید تنها راه درآمدزایی برای شهرداری باشد، از شهرداری خواست بنای مدیریت شهری را بر مبنای درآمد پایدار قرار دهد .

مقام عالی دولت در استان همدان با اشاره به مشکل کم آبی در شهر همدان گفت: طرح آبرسانی به همدان مصوبه سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۳ به همدان است که در  ۱۷ سال اخیر این طرح ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و با روی کار آمدن دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفت و در طول چند ماه  کار با سرعت در دست اجرا است.

قاسمی فرزاد گفت: دولت سیزدهم با وجود انتقال بدهی بیش از ۶۴۰ هزار میلیارد تومانی دولت قبل، بیکاری ناشی از شیوع ویروس کرونا و فشار‌های بین المللی ناشی از تحریم‌های ظالمانه اقدامات ارزشمندی را در حوزه‌های سلامت و توزیع عادلانه یارانه‌ها در کارنامه یکساله خود دارد.

شهردار همدان هم با تاکید بر اینکه شهرداری برای جبران کم آبی شهر همدان اصلاح الگوی آبیاری را در دستور کار قرار داده است گفت: مکانیزه شدن سامانه آبیاری فضای سبز با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال آینده پیش بینی شده است.

سید مسعود حسینی گفت: امسال تعداد ۱۷۰ طرح نیمه تمام مانند تعبیه سیل برگردان‌ها در شهر همدان در دست اقدام است که ۱۰ میلیارد تومان بودجه برای آن اختصاص یافته است و امیدواریم تا پایان سال محقق شود.

امروز همچنین مدرسه سرتیپ امیر جوادی در پادگان قهرمان با هفت کلاس، ۹ اتاق و با اعتبار ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، چمن مصنوعی زمین ورزشی شهدای شهرداری همدان با اعتبار هفت میلیارد تومان، موزه میدان امام خمینی (ره) با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان و مرکز خرید سینا با اعتبار هشتاد میلیارد تومان با حضور استاندار همدان، شهردار، فرماندار و سایر مدیران کل استانی و مقامات نظامی و انتظامی استان به طور نمادین افتتاح شد.

به گفته استاندار همدان همزمان با هفته دولت ۷۵۰ طرح به ارزش ۲ هزار و ۶۳ میلیارد تومان در این استان بهره برداری و همچنین عملیات اجرایی ۱۲۰ طرح عمرانی با اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان در این هفته آغاز می‌شود که بیشتر اعتبارات مورد نیاز این طرح‌ها با جلب و جذب سرمایه گذار بخش خصوصی تامین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.