سفیر ایران در کویت گفت: قرار بود ششمین دور مذاکرات میان ایران و عربستان ماه گذشته در عراق برگزار شود.

محمد ایرانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت با اشاره به روند مذاکرات ایران و عربستان گفت: قرار بود ششمین دور مذاکرات میان ایران و عربستان ماه گذشته در عراق برگزار شود که طبیعتا این دور از مذاکرات پس از پایان، به دیداری بین حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران و فیصل بن فرحان همتای عربستانی او منتهی می شد.

وی ادامه داد: پس از اتفاقات و تحولات اخیر عراق، طبیعی است که بایستی منتظر بود تا کشور میزبان برای میزبانی و مدیریت مذاکرات آماده باشد.

سفیر ایران در کویت افزود: مقامات ایران نسبت به پیشرفت مذاکرات خوش‌بین هستند، ولی باید منتظر دعوت عراق از دو طرف برای ازسرگیری دور ششم مذاکرات در این کشور باشیم.

روابط جمهوری اسلامی ایران بعد از حمله متجاوزانه عربستان سعودی به مردم بی دفاع یمن در فروردین ماه ۱۳۹۴ و اعدام تعدادی از شیعیان عربستان از جمله شیخ باقر النمر رهبر شیعیان این کشور رو به سردی گرایید.

اکنون، با گذشت نزدیک به ۷ سال از قطع روابط دیپلماتیک تهران و ریاض، چند ماهی است دو کشور مذاکراتی را به میزبانی بغداد با هدف بهبود روابط انجام داده‌اند و اخبار رسمی و غیررسمی نشان می‌دهد در ظاهر تا به امروز روند گفت‌وگوها مثبت بوده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار