طرح راه آهن دورود- خرم آباد با طول ۱۱۴ کیلومتر با اعتبار ۴۶۹ میلیارد تومان در سال ۹۲ با هدف اتصال راه آهن سراسری شمال به جنوب غربی کشور کار خودش را آغاز کرد.
منصور حمیدی سرپرست کارگاه راه آهن دورود - خرم آباد گفت: این طرح ۳۳ کیلومتر تونل، ۱۳ میلیون متر مکعب خاکبرداری و ۱۰ میلیون متر مکعب خاکریزی دارد.
رفع تنگناههای ترافیکی در مسیر راه آهن قدیم، اتصال به راه آهن غرب کشور، قابلیت جابجایی مسافر و کاهش تصادفات جادهای از مزایای ساخت راه آهن لرستان است..
کار ساخت این راه آهن تا سال ۹۷ نزدیک ۴۰ درصد پیشرفت داشت و به دلیل کمبود اعتبار متوقف شد.
از سرگیری عملیات ساخت راه آهن لرستان جزء مصوبات آذرماه پارسال سفر رئیس جمهور به لرستان است.
به گفته زیویار استاندار لرستان با تامین اعتبار عملیات ساخت راه آهن لرستان به زودی از سر گرفته شود.
استان لرستان با ۱۱ شهرستان و بیست و هشت هزار کیلومتر مربع وسعت و یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت سهم بسیار ناچیزی از شبکه ریلی کشور دارد (۲۰۰ کیلومتر در محدوده مرزی شرق و جنوب شرقی لرستان) و با تکمیل این طرح خرم آباد، بروجرد، پلدختر و چگنی از مواهب راه آهن بهرهمند میشوند