کولیوند گفت: بیمارستان امام علی (ع) در اربعین به کارگیری و راه اندازی می‌شود که ۲۲۰ تخته خوابه و مجهز است.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: اساس کار ما بهداشت و درمان و امدادونجات در عراق است؛ در خصوص کشور عراق از نقطه‌ صفر مرزی خدمت رسانی انجام می‌شود، ما از تجارب گذشته درس گرفتیم و بر اساس آن برنامه ریزی امسال را انجام دادیم، از مرز‌های اصلی مانند مهران که رد می‌شدیم درمانگاه نداشتیم. در داخل کشور امکانات خوبی داریم، اما در قسمت صفر مرزی این طور نبود.

کولیوند ادامه داد: ۷۰۰ متر پس از مرز درمانگاه داریم و درمانگاه بعدی ۲۰ کیلومتر پس از آن است، بین مسیر‌های مرز تا نجف نیازمند پایگاه امداد بودیم که انجام شد در نجف در سه سطح خدمات بهداشت و درمان تعریف شده که شامل خدمات کلینیکی و بیمارستان است همچنین بیمارستان امام علی (ع) در اربعین به کارگیری و راه اندازی می‌شود که مربوط به جمهوری اسلامی است که ۲۲۰ تخته خوابه و مجهز است.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: درمانگاه حضرت امام خمینی (ره) را در داخل خاک عراق بعد از زرباتیه مستقر کردیم که همراه با سایر مرز‌ها همچون شلمچه پایگاه‌ها و درمانگاه‌ها را برای ارائه خدمت به زائران مستقر کردیم.

کولیوند گفت: در مسیر نجف تا کربلا هر ۱۰۰ عمود یک ایستگاه سلامت است، ۵۰ دستگاه آمبولانس همراه خود می‌بریم. همچنین تعداد ۶ دستگاه اتوبوس آمبولانس همراه خواهیم داشت.

کولیوند ادامه داد: در آخرین عملیات پزشکی حج حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ نفر از ایران اعزام شدند که ما امسال تجهیزات را ۴ تا ۵ برابر کردیم و توان خود را بالا بردیم.

او افزود: تمام خدماتی که در مراکز هلال احمر انجام می‌شود برای زائران رایگان است، اما هزینه‌های درمانی در بیمارستان‌های عراق باید پرداخت شود که پیشنهاد می‌شود زائران حتما خود را بیمه کنند.

کولیوند اظهار کرد: پس از بیمه کردن، تمام خدمات مربوط به درمان و حوادث محتمل برای زائران رایگان خواهد بود. هلال احمر برخلاف سال‌های گذشته امسال هیچ هزینه‌ای برای خدمت به زائران دریافت نخواهد کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر برای همه بحران‌ها از جمله مشکلات زیستی و تروریستی تمهیدات اندیشیده است و برای هر بحران برنامه جدا تهیه کرده که پیش‌تر هم در بحث پیشگیری مباحث آموزشی برای مردم و زائران ارائه داده ایم.

کولیوند تصریح کرد: بهتر است در زمانی که درجه حرارت هوا بالاست زائران استراحت کنند. در نقاطی که تجمعات انبوه است مراعات بیشتری باید صورت بپذیرد. اگر به این نکات و نکات بهداشتی توجه شود نگرانی وجود ندارد، این آموزش‌ها از طریق شبکه‌های مجازی و بروشور‌ها صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: گرمازدگی، بیماری‌های تنفسی، بیماری‌های واگیردار، بیماری‌های گوارشی و بیماری‌های اسکلتی عضلانی از جمله بیماری‌های شایع است که توصیه می‌شود زائران بخصوص بانوان باردار و بیماران دیابتی و همچنین اطفال به شدت مراقبت کنند.

کولیوند افزود: تیم‌های بهداشت و محیط به همراه تیم‌های مدیریت بیماری‌های واگیر را هم هلال احمر مستقر کرده تا با انجام مراقبت‌های لازم شرایط موکب‌ها را کنترل کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: زائران بیمار حتما علاوه بر اقلام بهداشتی، دارو‌های خود را همراه داشته باشند، اما اگر داروی خود را گم کردند می‌توانند به مراکز درمانی هلال احمر مراجعه کنند تا داروی مورد نظر را تامین کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار