معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: برای صیانت از حقوق کاربران باید ابزار‌های مقابله با جرایم فضای مجازی را تقویت کرد.

فولیان معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در نشست شورای فضای مجازی گفت: ماهیت جرایم به طوری است که امکان شناسایی آن‌ها مقدور نیست و باید ابزار‌های مقابله با جرایم فضای مجازی تقویت شود.

وی افزود: در فضای مجازی با هرج و مرج و بی قانونی روبه رو هستیم وباید از حقوق کاربران صیانت کرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت:فضای مجازی یک مساله اجتماعی است و برای پیشگیری از وقوع جرم بهتر است از ظرفیت‌های اجتماعی از جمله رسانه ها، اساتید دانشگاه، حقوقدانان، وکلا، آموزش و پرورش و فعالان اجتماعی، استفاده شود.

فولیا افزود: آگاه سازی و ارتقای آگاهی عمومی مهمترین راهکار مقابله با هجمه‌های فضای مجازی است و امسال تدوین محتوای آموزشی پیشگیری از تخلفات فضای مجازی بر اساس پرونده‌های واقعی در دست اقدام است.

سرهنگ عبدالمالکی، جانشین فرمانده انتظامی استان هم گفت: با اقدامات دشمن و درست عمل نکردن و به موقع عمل نکردن مسئولان، شاهد بروز برخی از تخلفات به ویژه موضوع حجاب و عفاف در جامعه هستیم.

وی افزود: در ۸ سال جنگ تحمیلی در برابر قدرت‌های جهان ایستادیم، اما در حوزه جنگ نرم و فضای مجازی هنوز نتوانستیم بر دشمن فائق بیاییم و باید با تکمیل اطلاعات و تجهیزات به مقابله با جنگ نرم دشمن در فضای مجازی بپردازیم.

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: امروز با معضل جنگ شناختی روبه رو هستیم و دشمن با ترویج بدی‌ها سعی می‌کند به اهداف فرهنگی، اجتناعی و خانوادگی برسد و با تغییر سبک زندگی تلاش می‌کنند تا اذهان مردم را مشوش کند و در فضای واقعی به اهداف از پیش تعیین شده شان برسد.

سرهنگ عبدالمالکی گفت: با توجه به تلاش‌های روزافزون دشمنان در حوزه جنگ نرم و شناختی، رهبر انقلاب موضوع جهاد تببین را مطرح کردند.

وی افزود: باید با تکیه بر جهاد تببین بتوانیم در حوزه جنگ نرم و فضای مجازی بر دشمنی‌های دشمنان فائق بیاییم و بدی‌های ترویج شده از سوی دشمنان را به خوبی تبدیل کنیم.

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: اگر با تهدید‌ها مقابله نکنیم این تهدید‌ها به معضلات مهم اجتماعی تبدیل می‌شوند و باید با همفکری، آموزش، هدایت، کنترل و اقناع سازی، هجمه دشمنان را خنثی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار