نرخ مصوب برای کرایه اتوبوس‌های حامل زائران اربعین حسینی ۷۰ میلیون تومان است، اما برخی رانندگان قیمت‌های بالاتری را پیشنهاد داده اند.

با نزدیک شدن به اربعین حسینی، خیل عاشقان به زیارت اباعبدالله الحسین (ع) آماده اعزام به کشور عراق می‌شوند.

پیش بینی شده از خراسان جنوبی ۳۵ هزار زائر عازم عتبات عالیات شوند، اما مشکل حال حاضر برخی از زائران، کرایه بالای اتوبوس‌هایی است که نقل و انتقال مسافران را بر عهده دارند.

مدیران کاروان‌ها از بالا بودن قیمت‌ها گلایه دارند و خواستار بررسی موضوع هستند تا مشکلات از سر راه برداشته شده و زائران بدون دغدغه بتوانند به سفر بروند.

قیمت مصوب ۷۰ میلیون تومان است

یکی از مدیران کاروان‌های زیارتی خراسان جنوبی گفت: به دلیل تغییر در قیمت کرایه اتوبوس، تاکنون مجبور به لغو ۳ قرارداد با راننده اتوبوس شده ایم.

او افزود: راننده در ابتدا با مبلغ ۵۵ میلیون تومان با ما قرارداد بست و سپس درخواست فسخ آن و افزایش قیمت به ۶۵ میلیون تومان را داد؛ پس از آن قیمت به ۸۰ و حالا به ۹۵ میلیون تومان رسیده، اما مشخص نیست واقعا این اتوبوس زائران ما را جابجا خواهد کرد یا خیر.


بیشتر بخوانید


دلاکه رئیس انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری خراسان جنوبی گفت: قیمت مصوب برای رفت و آمد زائران اربعین از مبدأ تا مهران و از مهران تا شهر‌های خراسان جنوبی ۷۰ میلیون تومان است.

او بیان کرد: مدیران کاروان‌ها با رانندگان قرارداد منعقد نکنند و تنها قرارداد‌های خود را با شرکت مسافربری تنظیم کنند تا به راحتی بتوانند زائر خود را اعزام کنند.

برخوردهای انتظامی و قضایی در انتظار متخلفین

جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی نیز گفت: اعلام قیمت کرایه بیش از ۷۰ میلیون تومان تخلف محسوب می‌شود.

او افزود: در صورت بروز چنین تخلفی، برخورد‌های انتظامی، صنفی و قضایی با خاطیان صورت خواهد گرفت.

جلال زاده اظهار کرد: بازرسی‌های این اداره کل از فعالیت شرکت‌های مسافربری در حال انجام است و جای نگرانی وجود ندارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین پیش بینی شده و در حال رایزنی برای افزایش این مقدار نیز هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.