همزمان با هفته دولت پروژه های عمرانی شهرستان های خراسان رضوی با حضور مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح و کلنگ زنی شد.

صراف فرماندار کاشمر گفت: در هفته دولت تعداد ۷۹ پروژه به مبلغ ۷۵ میلیارد و ۴۶۷ میلیون تومان افتتاح و بهره برداری خواهد شد.
او افزود:از این تعداد ۴۱ پروژه با اعتبار ۴۵ میلیارد و ۵۲۹ میلیون تومان در روستا‌های اطراف برنامه ریزی شده است. از کل پروژه‌ها و اعتبارات تخصیص یافته در هفته دولت ۶۰ درصد به روستا‌ها اختصاص یافته است.

صراف بیان کرد: از مهمترین این پروژه‌ها شامل کلنگ زنی سالن ورزشی هنرستان مدرس، کلنگ زنی طرح نهضت مسکن ملی، مقاوم سازی ۱۵۹ واحد مسکونی، آسفالت ۱۳ روستا، سالن ورزشی امام موسی صدر  می‌باشد.

افتتاح و کلنگ زنی ۴۶ پروژه در تربت حیدریه

علی اکبر کی پور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تربت حیدریه در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: این تعداد پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر۴۸ هزار میلیارد ریال انجام می‌شود که پروژه‌های قابل افتتاح با اعتبار ۳۶هزار میلیارد ریال و ۱۲هزار میلیارد ریال برای پروژه‌های کلنگ زنی هزینه خواهد شد.

او افزود: دو پروژه بزرگ کلنگ زنی شامل احداث باند دوم تربت حیدریه_ دولت آباد ۲۱۴ میلیارد تومان و احداث ۵۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن شهرستان با اعتبار ۹۷۲ میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود.

فرماندار تربت‌حیدریه ادامه داد: افتتاح فاز نخست نیروگاه برق راشد با هزینه ۳هزار و۵۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

کی پور بیان کرد: اداراتی که پروژه امسال دارند شامل میراث، صنایع دستی و گردشگری، بنیاد مسکن، دانشگاه علوم پزشکی، جهاددانشگاهی، آب و فاضلاب، برق، شهرک‌های صنعتی، شهرداری و کار آفرین هستند. پروژه‌هایی که کلنگ زنی می‌شوند در ذیل ادارات راهداری، برق، آب و فاضلاب خواهند بود.

افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی در شهرستان های خراسان رضوی

سفریک روزه استاندار خراسان رضوی به چناران وافتتاح چندطرح صنعتی و کشاورزی هفته دولت

یعقوبعلی نظریاستاندار خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه شرکت صنعتی آران ماشین توس در شهرستان چناران گفت: در طول یک سال گذشته فعالیت‌های بسیاری در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی و زیر ساختی انجام شده است که در هفته دولت هزار و ۲۴۰ طرح که می‌تواند در بخش‌های مختلف تاثیر گذار باشند، مورد افتتاح  قرار می‌گیرد و یا آغاز عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

نماینده عالی دولت در خراسان رضوی ادامه داد: در طی این مدت ۴۲۶ پروانه بهره برداری صادر شده است که حداقل ارزش ریالی آن ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که ازین محل بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ شغل مستقیم و یا اشتغال غیر مستقیم ایجاد شده است.

یعقوبعلی نظری بیان کرد: برای حل معیشت مردم نیاز است تا در هر جایگاهی که هستیم متمرکز بر شعار سال و با هدف گذاری دانش بنیان تلاش بسیار انجام دهیم.

 استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: وظیفه خود می‌دانم تا از افرادی که در مسیر ارتقاء تولید تلاش می‌کنند و نتایج بسیاری فراهم کرده اند، قدردانی شود.

نظری اضافه کرد: این مجموعه صنعتی توانسته است تا برخی از نیاز‌های ماشین آلات معدنی و راهسازی را فراهم آورد تا فعالیت‌های موثری در ارتقاء اقتصادی استان و کشور داشته باشند.

لازم به ذکراست شرکت آران ماشین توس با ایجاد اشتغال مستقیم برای  ۲۰۰ نفر و ۸۰۰ اشتغال غیر مستقیم، قادر به تولید ماهانه ۵۰ دستگاه لودر و بیل مکانیکی در اندازه‌های مختلف برای فعالیت‌های عمرانی، راهسازی و معدنی است.

افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی در شهرستان های خراسان رضوی

حضور استاندارخراسان رضوی درآئین افتتاحیه چندطرح کشاورزی درچناران

یعقوبعلی نظری در مراسم افتتاح گلخانه کشاورزی با زمینه تخصصی تولید بذر هیبریدی در شهرستان چناران گفت: با توجه به شرایط، اقلیم، کمبود آب و همچنین نیاز بازار باید بتوانیم بر اساس دانش جدید از فرهنگ تاریخی استان در موضوع کشاورزی و دامداری بهره کافی ببریم و این عرصه را مدیریت کنیم.

یعقوبعلی نظری بیان کرد: باید بر اساس شرایط موجود استان و کشور در موضوع کشاورزی تمرکز شود و مسوولان نیز باید کار‌های الگویی را مورد حمایت قرار دهند

استاندارخراسان رضوی  ادامه داد: متأسفانه بسیاری از افراد به دنبال کار‌های زودبازده در حوزه اقتصادی وکشاورزی هستند که این تفکر بلایی بر سر کشور وارد آورده است.

لازم به ذکراست در این گلخانه بیش از ۱۰ نیروی متخصص مشغول به فعالیت هستند که در سال‌های آینده به بیش از ۵۰ نفر خواهد رسید.

همچنین در این گلخانه محصولاتی مانند هندوانه، خربزه، ملون، گوجه فرنگی، خیار، فلفل و بادمجان مورد اصلاح در بذر می‌شود تا امکان عدم واردات در بذر‌های هیبریدی برای استان و کشور، فراهم شود.

آسفالت راه‌های روستایی و برون شهری تربت‌حیدریه با اعتباری بالغ بر ۴۵میلیارد تومان

 علی اصغر کرباسی رئیس اداره راهداری تربت‌حیدریه گفت: ۳۵ کیلومتر و ۴۰۰ متر از جاده‌های روستایی و برون شهری این شهرستان آسفالت شده است.

او افزود: تکمیل، بهسازی، روکش آسفالت راه‌های روستایی امیر آباد، ترقی، ورودی شهر کدکن، رودخانه، شورحصار، نوری، برس، تله بخش از جمله این اقدامات بوده است.
  
رئیس اداره راهداری تربت‌حیدریه ادامه داد: پروژه روشنایی محور تربت‌حیدریه_مشهد (گردنه سبز) بطول یک کیلومتر و هزینه یک میلیارد تومان، احداث پل تخریب شده محور تربت‌حیدریه _بایگ با هزینه میلیارد تومان از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

کرباسی بیان کرد: تعداد ۹دستگاه مینی بوس مسافربری عمومی جهت بازسازی به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات ارزان قیمت به مبلغ هرکدام ۲۰۰ میلیون تومان معرفی شده اند.

رئیس اداره راهداری تربت‌حیدریه تأکید کرد: ورودی شهر تربت حیدریه با اعتبار ۱۰میلیاردتومان در حال بهسازی است که قسمتی از آن انجام شده و مابقی مسیر نیز در دست اجرا است. لکه گیری، نصب و ترمیم تابلو و علائم، نصب و ترمیم گاردریل و حفاظ پلها، تسطیح حریم راه، شانه سازی، خط کشی و راهداری زمستانی نظارت بر عملکرد شرکت‌های مسافربری و حمل و نقل کالای داخلی از دیگر اقدامات این اداره در طول یکسال اخیر بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.