کشت قراردادی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی + فیلم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: توسعه کشت قراردادی در دستور کار است و ایجاد مناطق ویژه یا آزاد کشاورزی از جمله در دشت قزوین از دیگر اولویت های این وزارتخانه است.

سید جواد ساداتی نژاد در جمع خبرنگاران در حاشیه افتتاح طرح توسعه یک واحد صنایع تبدیلی که به مناسبت هفته دولت در آبیک افتتاح شد، گفت: برای گسترش کشاورزی یا کشت قراردادی توجه به توسعه صنایع تبدیلی از اهمیت بالایی دارد بناب این تلاش داریم تا از این بخش بیشتر حمایت کنیم.

وی اظهار داشت: در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم ۶ هزار تن ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی در کشور ایجاد شد که ۲۰ درصد نسبت به سال قبل از آن ببشتر بود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توسعه کشاورزی قراردادی محصول مورد نیاز صنایع تبدیلی تامین و کشاورزان نیز دغدغه‌ای برای فروش محصول خود نخواهند داشت.

ساداتی نژاد در ادامه از توسعه آبیاری‌های نوین به عنوان یکی دبگر از اولویت‌های وزرات جهاد کشاورزی یاد کرد و گفت: در حال حاضر هیچ استانی را چه در شمال و چه در جنوب و سایر نقاط نداریم که با محدودیت‌های آبی روبرو نباشد بنابراین بهره وری در مصرف آب در بخش کشاورزی از دغدغه هلی جدی ماست.

این مسوول گفت: البته قزوین نسبت به خیلی از استان‌ها از وضعیت آبی بهتری برخوردار است، اما با مشکل فرسودگی شبکه‌های انتقال روبروست که تلاش داریم از محل اعتبارات سفر رییس جمهور بخشی از این مشکل را مرتفع کنیم.

وی افزود: در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم ۲۰ درصد شاهد توسعه آبیاری نوین در اراضی کشاورزی کشور نسبت به سال قبل از آن بودیم.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه از قزوین به عنوان یکی از استان‌های نمونه در حوزه کشاورزی هوشمند و پایلوت و دارای نیروی انسانی توانمند در این بخش یاد کرد و گفت: دشت قزوین نیز قابلیت بالایی را در این زمینه ایجاد کرده و احیای آن از اولویت‌های ماست.

وی افزود: بنا داریم در مناطق مستعد کشور در بخش کشاورزی مناطق ویژه یا آزاد کشاپرزی ایجاد کنیم که دشت قزوین هم در این زمره قرار دارد.

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی امروز در دومین روز از هفته دولت به استان قزوین سفر کرده و علاوه بر افتتاح همزمان ۶۷ طرح تولیدی بخش کشاورزی، از چند واحد کشاورزی بازدید می‌کند.

نشست هم اندیشی تشکل‌ها، بهره برداران و شرکت‌های دانش بنیان و برپایی میز ارتباطات وزیر با بهره برداران از جمله برنامه سفر یکروزه ساداتی نژاد به استان قزوین است.

معاونین بهبود تولیدات دامی، آب و خاک و باغبانی و قائم مقام وزیر در امور مجلس، وزیر جهاد کشاورزی را در سفر به استان قزوین همراهی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار