به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد ۵۴۱ میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی دولت به این استان اختصاص یافت.

علی شهابی نسب گفت: این اعتبار برای اجرای طرح‌های محرومیت زدایی در سکونتگاه‌های روستایی و عشایری محروم، آبرسانی، آبخیزداری، بهداشت و درمان و مدرسه سازی هزینه خواهد شد.

توزیع شهرستانی این اعتبار امروز در دستور کار شورای توسعه و برنامه ریزی استان قرار گرفت، اما به علت انتقاد فرمانداران به شیوه تقسیم بندی به زمان بعدی موکول شد.

دولت بیش از این ۲۰۱ میلیارد تومان کمک از محل بودجه محرومیت زدایی برای آبرسانی روستاهای استان اختصاص داد که گزارش وضعیت جذب آن در نشست شورای برنامه ریزی استان تشریح شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان گفت: این اعتبار برای آبرسانی به ۱۸۳ روستا اختصاص یافت.

برخه می‌گوید: کار احداث شبکه آبرسانی ۵۶ روستا با مشارکت بسیج سازندگی استان آغاز شد و طرح آبرسانی ۱۶ روستا نیز به بهره برداری رسیده است.

استاندار با اشاره به سازماندهی و هماهنگی دستگاه‌های متولی توزیع تسهلات اشتغالزایی و اعتبارات عمرانی گفت: نباید حتی یک ریال از این تسهیلات برگشت داده شود.

به گفته احمدزاده، دریافت ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی از دولت هدف گذاری شده و دولت هم با نگاه ویژه‌ای که به استان دارد قول تامین آن را داده است.

او گفت: نگاه دولت به محرومیت زدایی استان جدی است، اما چه حیف که طرحی برای گرفتن اعتبار نداریم.

در نشست شورای برنامه ریزی استان مقرر شد فرمانداران ظرف ۲ ماه طرح جامعه محرومیت زدایی شهرستان‌ها را تدوین و ارائه دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.