محمدی: اعضای مجمع فدراسیون فوتبال برای تغییر وضع کنونی فوتبال کشورمان تصمیم درستی بگیرند

نامزد انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال گفت: من از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال خواهش می‌کنم برای تغییر وضعیت فوتبال کشورمان تصمیم درستی بگیرند.

برنامه مجله فوتبال شبکه خبر سیما با موضوع برنامه های عزیزاالله محمدی نامزد انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال روی آنتن رفت.

عزیزالله محمدی، نامزد انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در خصوص سکوتش در آستانه انتخابات این فدراسیون گفت: من میخواستم تا انتخابات هیچ مصاحبه‌ای نکنم، اما برای اینکه ۲ نامزد دیگر به برنامه شما آمده بودند و شما از من دعوت کردید تصمیم گرفتم در این برنامه حضور پیدا کنم و ما باید سرمان را پایین بندازیم و کارمان را انجام بدهیم در حال حاضر وضعیت فوتبال و تیم ملی خوب نیست.من در دوران حضورم در ریاست سازمان لیگ به باتوجه به صحبت‌های خیلی از پیشکسوتان، اعضای مجمع فدراسیون فوتبال و اهالی رسانه عملکرد خوبی داشتم و در آن دوران سازمان لیگ کاملا مستقل بود و همه می‌گفتند محمدی فدراسیون فوتبال را اداره می‌کند و از من خواستند نامزد انتخابات شوم تا باعث آرامش فوتبال شوم. من دست همه‌ی اهالی فوتبال را می‌بوسم حتی اگر مخالف می‌باشند و از آن ها می خواهم بیایند و به فوتبال کمک کنند، اما فقط باید تعهد کاری داشته باشند، آورده‌ای برای فوتبال داشته باشند نه برای کسب شهرت به فوتبال بیایند، شفاف و پاک دست باشند من آن‌ها را به کار می‌گیرم چرا که فوتبال خیلی عقب افتاده است.

اولین کشوری که قانون حرفه‌ای گری را به AFC برد فدراسیون فوتبال دوران ما بود

او درباره اینکه آیا وضعیت اتحادیه فوتبال خوب است یا خیر، گفت: خیر، چرا که در کشور ما به سازمان‌های مردم نهاد اهمیتی داده نمی‌شود. در زمان دوران حضورم در سازمان لیگ سال ۱۳۸۹ نامزد اتحادیه فوتبال شدم و عضو شورای مرکزی اتحادیه شدم و پس از رفتنم از سازمان لیگ با آقای کفاشیان، رئیس وقت فدراسیون فوتبال گفتم فدراسیون فوتبال باید پشت اتحادیه فوتبال باشد. اولین کشوری که قانون حرفه‌ای گری را به AFC برد فدراسیون فوتبال دوران ما بود و ما همچنین اولین فدراسیونی در قاره آسیا بودیم که برای سازمان لیگ اش ساختمانی مجزا در نظر گرفت و بن همام، رئیس وقت AFC آن را افتتاح کرد. در آن دوران بسیاری از ورزشگاه‌ها سالن نشست خبری نداشتند و راه‌های ورودی نداشتند.

او ادامه داد: در چند سالی که فدراسیون فوتبال ما با همکاری می‌کرد ما به بحث حرفه‌ای گری کمک کردیم و من شخصا پیگیر مشکل نور ورزشگاه‌های تختی اهواز، راه آهن و پاس تهران بودم.

او درباره دادن هدایا به سوزوکی نماینده وقت AFC گفت: این مورد واقعیت ندارد و آقای عظیم زاده که در آن دوران رئیس امور بین الملل فدراسیون فوتبال بود از طرف سازمان لیگ به کرمان رفت تا پیگیر روند بهبود ورزشگاه کرمان باشد.

او درباره اینکه چرا اتحادیه فوتبال نباید اتحادیه مدیران فوتبال باشد، بیان کرد: اتحادیه باید صنفی باشد، اما در آن زمان می‌ترسیدند در این اتحادیه افرادی سیاسی انتخاب شوند به همین دلیل به ما مجوز نمی‌دادند. در سال ۱۳۷۷ اتحادیه مصوب شده است و وزارت کشور به ما مجوز نمی‌داد، اما به دلیل حضور افرادی، چون آقا محمدی به ما مجوز اتحادیه را دادند. ما برای طرح نظام باشگاه داری در سال ۱۳۸۹  بالای ۲۰ جلسه در اتحادیه با مدیران باشگاه داشتیم و این طرح را به علی لاریجانی، رئیس وقت مجلس شوراس اسلامی دادیم و او نیز این طرح را به مرکز پژوهش‌ها ارجاع داد و متاسفانه مجلس و دولت این طرح را نصویب نکردند و هنوز هم مشخص نیست این طرح چه زمانی تصویب شود. در برنامه‌های من است که هرجور شده با کمک باشگاه‌ها این طرح را در مجلس تصویب کنیم و تا زمانی این طرح تصویب نشود باشگاه‌ها خصوصی سازی نمی‌شوند. در سال ۱۳۹۳ در جلسه‌ای در باشگاه سایپا همه باشگاه ها موافق بودند طرح خصوصی سازی اجرا شود، اما فدراسیون فوتبال حاضر نشد نامه‌ای در این خصوص به مجلس یزند.

محمدی در خصوص اینکه اگر اتحادیه باشگاه‌ها وجود داشت، باشگاه‌های مثل پاس و نفت تهران و ابومسلم نمی‌شدند، گفت: اگر اتحادیه باشگاه‌ها وجود داشت ما اجازه نمی‌دادیم این اتفاقات رخ دهد. سازمان‌های مردم نهاد در ایران خیلی دیر جا می‌افتند. اتحادیه مدیران باشگاه‌ها به خیلی از کشور‌ها مثل پرتغال، برزیل، ایتالیا و ترکیه برده است تا مدیران از آن‌ها یاد بگیرند.

بدهی باشگاه ها را از طلب شان در سازمان پرداخت می کردیم

او ادامه داد: قبل از اینکه باشگاه‌ها مدارک شان را برای مجوز حرفه‌ای گری بارگذاری کنند کارشناسان ما به باشگاه‌ها می‌رفتند و مدارک آنان را چک می‌کردند و نواقص را به باشگاه‌ها می‌گفتند. من در دوران حضورم در سازمان لیگ به باشگاه‌ها گفتم شما که بدهی هایتان را به بازیکنان و مربیان پرداخت نمی‌کنید و ممکن این کار باعث گرفتن سهمیه ما در لیگ قهرمانان آسیا شود و شما صورت جلسه‌ای را امضا کنید که از طلب تان از سازمان لیگ ما بدهی‌های شما بدهیم.

در تعامل با سازمان صدا و سیما قراردادی سه ساله بستیم

او گفت: ما ۱۵ اسفند سال ۱۳۹۰ برنامه فصل آینده لیگ برتر یعنی ۵ ماه قبل از شروع فصل جدید را منتشر کردیم و در آن زمان کارلوس کی روش و ترابیان نیز آن را امضا کردند و ما در آن دوران برنامه یک ساله را ارائه می‌کردیم. وقتی به سازمان لیگ آمدم یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان از تبلیغات محیطی درآمد داشتیم و در آن همان سال اول آن را به ۶ میلیارد تومان افزایش دادیم و در تعامل با سازمان صدا و سیما قراردادی سه ساله بستیم و ما در سال اول ۱۰، سال دوم ۱۱ و سال سوم ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از سازمان صدا و سیما بابت حق پخش و تبلیغات محیطی پول گرفتیم. سه سال بعدی یعنی تیرماه ۱۳۹۰ نیز با صدا و سیما قراردادی بستیم و در سال اول ۱۴، سال دوم ۱۶ و سال سوم ۱۸ میلیارد تومان قرار بستیم که می‌شود ۴۸ میلیارد تومان که در واقع ۴۸ میلیون دلار می‌شود و این مبالغ را بین باشگاه‌ها تقسیم می‌کردیم.

او درباره تعهد از بی نظمی نکردن در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال گفت: کمیته بدوی ما را دعوت کردند و فرمی به ما دادند و همان موقع به آن‌ها گفتم اگر ما علیه کسی مصاحبه‌ای کردیم شما به ما تذکر بدهید و گفتم این مورد در اساسنامه نیست، اما آن‌ها گفتند ما طبق بندی از اساسنامه انتخاباتی می‌توانیم این کار را کنیم. همه عملکرد من را سازمان لیگ می‌دانند.

او درباره اینکه اگر تاج رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شودحاضر با همکاری کند، گفت: من رابطه خوبی با تاج و ماجدی دارم و اگر با چارچوب اصولم هماهنگ باشند من همکاری خواهم کرد.

او درباره اینکه قرار بوده است که اسامی نامزد‌های انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال بع فیفا ارسال شود، گفت: من اطلاعی ندارم و باید از کمیته بدوی بپرسید.

او در پایان گفت: من از اعضای مجمع می‌خواهم که در آن دوره که من رای نیاوردم و آن نامزد ۵۱ رای آورد اعضای مجمع با تغییر مخالف بودند و الان وضعیت فوتبال را می‌بینیم و از آن‌ها خواهش می‌کنم اعضای مجمع برای تغییر تصمیم درستی بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار